Sökning: "homestyling mäklare"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden homestyling mäklare.

  1. 1. HOMESTYLING + MÄKLARE = SANT? - En kvalitativ studie om hur homestyling påverkar fastighetsmäklarens tjänsteerbjudande

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Antonia Alan; Elin Hansson; [2020]
    Nyckelord :Home Staging; Real Estate Agent; Service Marketing; Decision-Making Process; High-Involvement Purchase;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to describe how real estate agents use home staging as a marketing tool and whether it is in line with the seller's decision-making process in a condominium sale. The phenomenon is considered interesting to study since a housing transaction is a major financial decision for most households. LÄS MER

  2. 2. Addera värde inom mäklarbranschen : En studie om mäklares arbete med homestyling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Josefine Möller; Linda Dürholt; [2016]
    Nyckelord :add value; services; experiences; brokers; homestyling; värdeaddering; tjänster; upplevelser; mäklarbranschen; homestyling;

    Sammanfattning : Course/Level: 2FE23E, Bachelor DegreeAuthors: Linda Dürholt & Josefine MöllerSupervisor: Dan HalvarssonExaminer: Bertil HulténTitle: Add value within the trade of brokers – A studie about the brokers work with homestyling in their broker serviceKeywords: add value, services, experiences, brokers, homestylingBackground: The broker profession is included in the servicesector where the broker acts as a middleman between buyer and seller and their task is to add value to a real estate deal. If the broker lacks knowledge within a surtain field, he or she should refer to another person with this competence. LÄS MER

  3. 3. Mäklarens väg till framgång : Taktik och metod för resultat- och vinstmaximering

    M1-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Gustav Johansson; Christofer Svensson; [2010]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; mäklare; förtroende; bostadsrätt; försäljningsprocess; lockpriser; kommunikation; homestyling; budgivning och utgångspris.;

    Sammanfattning : Titel: Mäklarens väg till framgång - Taktik och metod för resultat och vinstmaximering. Datum: 2010-04-25 Författare: Christofer Svensson Gustav Johansson  Företag: Fastighetsbyrån, Svensk Fastighetsförmedling, M2, ERA, Bjurfors och HusmanHagberg Nyckelord: Fastighetsmäklare, Förtroende, Bostadsrätter, Försäljningsprocess, Lockpriser, Kommunikation, Homestyling, Budgivning och Utgångspris Problem: Hur kan fastighetsmäklare i storstäder med hög bostadsomsättning genom taktik och metod påverka sitt resultat? Syftet med denna uppsats är att förklara tillvägagångssättet för hur fastighetsmäklare arbetar för att uppnå det maximala resultatet genom olika taktik- och metodval. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av en svårvärderad tjänst : En studie av tjänsten Homestyling

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Thomas Jarlsäter; Betül Cimen; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Tjänstemarknadsföring; Relationsmarknadsföring; Svårvärderad tjänst; Homestyling;

    Sammanfattning : Tjänster, vare sig etablerade eller nya, brottas ofta med problemet att vara svårvärderade. Detta gäller även tjänsten homestyling som är en form av inredningstjänst. Homestylingens syfte är att ställa i ordning en bostad för att framhäva dess bästa egenskaper inför en försäljning. LÄS MER