Sökning: "hotel conclusion"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden hotel conclusion.

  1. 1. Sova med gott samvete : En studie om hur koldioxidutsläpp inom hotellkan förändras och dess potentiella effekter förverksamheten, samhället och miljön

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Sofia Huang; [2023]
    Nyckelord :hospitality industry; sustainable development; CO2; scenario; climate impact; besöksnäring; hållbar utveckling; CO2; scenario; klimatpåverkan;

    Sammanfattning : En sektor som bidrar till de globala klimatförändringarna är turismen.Tidigare forskning pekar på att hotellbranschen skapar negativa effekteroch är ansvarig för 21% av turismens hela ekologiska fotavtryck. Därav har denna studie fokuserat på hotellens klimat- och miljöpåverkan. LÄS MER

  2. 2. Booming or Baffled : Investigating Baby Boomers’ Attitudes Toward Self-Service Technology and Personal Service Encounters in the Hotel Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Joan Parvazi Nia; Daniel Regnér; [2023]
    Nyckelord :service encounter; self-service technology; SST; customer experience; baby boomers; BB; hotel industry; attitude; hospitality;

    Sammanfattning : The hospitality industry is increasingly incorporating self-service technology, suchas online booking systems, automated check-in and check-out, and in-roomtechnology, to enhance the customer experience and streamline operations. However,there is limited research on the adoption and usage of self-service technology bybaby boomers (BB) in this industry. LÄS MER

  3. 3. Vart tog alla vägen? : En kvantitativ studie av orsakerna till att den svenskahotellpersonalen inte återvänder efter Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Viktor Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Hotel industry; staff shortage; staff perspective; employer attractiveness; work motivation; covid-19; employer branding; job demands resources; competence; personnel development; Sweden; Hotellbranschen; personalbrist; personalperspektiv; arbetsgivarattraktivitet; arbetsmotivation; covid-19; employer branding; job demands resources; kompetens; personalutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att dels utifrån ett personalperspektiv undersöka och förstå huruvida arbetsgivarattraktivitet och arbetsmotivation bidrar till personalbristproblematiken inom den svenska hotellbranschen, för att sedan utforska vilka aspekter som påverkar personalens återkomst till branschen. För att besvara syftet har studien utgått ifrån frågeställningarna ”Vilka faktorer ligger bakom att tidigare personal inom hotellbranschen inte återvänder efter COVID-19 pandemin?” samt ”Vilka arbetsrelaterade justeringar kan genomföras för att locka tillbaka kvalificerad personal till branschen?”. LÄS MER

  4. 4. IS THERE ROOM FOR HIGH TECH IN A HIGH TOUCH INDUSTRY? AN EXPLORATORY STUDY ON ADOPTION OF SOCIAL ROBOTS IN THE HOTEL INDUSTRY

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Emelie Dellby Svensk; Kajsa Jernetz; [2023]
    Nyckelord :Social robots; Barriers to adoption; Hotel industry; Digitalization of the hotel industry; Behavioral Reasoning Theory; B2B and B2C commercialization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis explores the possibilities of social robot adoption in the hotel industry. Social robots represent a new product group, a radical innovation, that has yet not seen commercialization in the hotel industry in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Do reviews really affect your hotel decision? : A study about what impact reviews have on the consumers buying decision in the hotel industry.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Davidsson; [2023]
    Nyckelord :Hotel booking; Online reviews; Consumer decision making process; E-Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Background Today the hotel industry has become very digitalized compared to when there was only a travel catalogue to look in. Nowadays people search for information about hotels and read reviews from past guests online. There are different kinds of accommodations and lately it has become popular with shared services like Airbnb. LÄS MER