Sökning: "hotell; organisation"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden hotell; organisation.

  1. 11. Organisationers påverkan på human resource management : En fallstudie över hotellkedjor i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Natalie Delcid; [2017]
    Nyckelord :Human resource management; organisationsstruktur; motivation; gästvänlighet;

    Sammanfattning : Den är studien avser en fallstudie över tre olika hotell i Kalmar. I studien har det undersökts vilka organisatoriska faktorer som påverkar frontlinjepersonalen på ett hotell. Human resource management har varit det största fokuset i studien. LÄS MER

  2. 12. Faktorer för lönsam ridskola : intervju med åtta ridskolechefer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Caroline Bore; Suzanna Lindström; [2015]
    Nyckelord :ekonomi; ridsport; ideell förening; economy; equestrian sport; nonprofit organization;

    Sammanfattning : Ridning är en av Sveriges största sporter med en halv miljon utövare (SvRF 2014). Cirka en tredjedel av landets invånare kommer enligt Jordbruksverket (2013a) på något sätt i kontakt med hästar. Svenska Ridsportförbundet (SvRF) är ansvarig organisation för sporten och verkar under Riksidrottsförbundet (Risshytt-Collman et al. 2012). LÄS MER

  3. 13. Det kostar att ligga på topp : -  En kvalitativ studie om hur möjligheten att utvecklas och göra karriär formar medarbetarnas beteenden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Viviane Helminen; Linnea Öberg; [2015]
    Nyckelord :organisationskultur; belöningar; karriär- och utvecklingsmöjligheter; styrning;

    Sammanfattning : I dagens arbetsliv är karriär en återkommande drivkraft. Viljan att göra karriär skiljer sig mellan olika individer, men resulterar slutligen i hur en individ utvecklas inom en organisation eller når individuell framgång. LÄS MER

  4. 14. Evenemangs betydelser för företag och organisationer inom turismindustrin : En studie i hur hotell påverkas av evenemang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Maria Gustafsson; Camilla Leetmaa; Sandra Skyttemo; [2014]
    Nyckelord :Hotell; evenemang; omsättning; beläggning; marknadsföring; varumärkessskapande;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet om, och i så fall hur, genomförandet av evenemang påverkar hotell som är belagda på samma destination som evenemanget arrangeras. Fokus i denna studie ligger på hur evenemangen Ironman samt GuldAgility har påverkat hotellet Best Western Plus Kalmarsund Hotell, på destinationen Kalmar. LÄS MER

  5. 15. Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Henrik Westdahl; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; Hotell; Turism; Strategisk kommunikation; Kundrelationer; Marknadsföring; Varumärkesbyggande; Språkbruk;

    Sammanfattning : The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. LÄS MER