Sökning: "hotell; organisation"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden hotell; organisation.

  1. 16. Skötselplan för de offentliga grönområdena i Vollsjö i Sjöbo kommun

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Johanna Nilsson; [2014]
    Nyckelord :skötselplan; skötsel; Sjöbo kommun; Vollsjö; brukarmedverkan; succession; utemiljö; motivation;

    Sammanfattning : Att ha en skötselplan kan för en organisation underlätta på många vis. Det kan motivera ansällda att ha mål att jobba mot. Det kan även strukturera arbetet när det finns en plan att följa. Alla vet vad som skall göras och när det skall vara gjort, det uppstår därför inga oklarheter kring planeringen. LÄS MER

  2. 17. Svenska hotellkonsortier - utformning, förväntan och påverkan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Andersson; Malin Andersson; [2014]
    Nyckelord :socialt utbyte; samarbete; resurser; lönsamhet; hotellkonsortier; Business and Economics;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har samarbeten mellan företag vuxit fram som en allt vanligare organisationsform. Till stor del beror det på den ökande globalisering som har lett till att konkurrensen har ökat och att mer resurser krävs för att nå en framträdande marknadsposition. LÄS MER

  3. 18. När gruppen ökar värdet av FAMM : Så kan gruppdynamik öka prestationsförmågan i en organisation

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Ida-Maria Beckman; Emma Bäckström; Anton Emanuelsson; Erik Sandblom; [2013]
    Nyckelord :FAMM; Group dynamics; Performance; SHRM;

    Sammanfattning : En väl fungerande grupp kan vara oerhört attraktivt att se på men det verkligt intressanta är att förstå hur gruppen tar sig till det stadiet där de fungerar tillsammans som en enhet och presterar bra. För att tillämpa metoder att nå dit finns tillvägagångssätt som Strategic Human Resource Management (SHRM) och en allmän strävan efter att erhålla en perfekt gruppdynamik. LÄS MER

  4. 19. Organisationsprocesser på hotell i Sverige : En jämförande studie mellan nyöppnad och löpande verksamhet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emma Sjökvist; Linn Karlsson Malinen; [2013]
    Nyckelord :TQM; : Organisation; organisationsprocesser; kärnprocesser; öppningsprocesser; service och kommunikation;

    Sammanfattning : Sweden’s tourism increases and new hotel opens. Since 1978 to 2011, the hotel rooms in Sweden doubled. International congresses, sports- and artistic events are a few examples of what affects the hotel industry. Sweden is seen as an attractive destination and future forecast looks to have a positive trend. LÄS MER

  5. 20. Culture in Service Quality Management at the Ibis hotels : Are cultural backgrounds being considered when working with service quality management in large hotel chains?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofia Kleban; Michaela Silvhagen; [2011]
    Nyckelord :hotel; hotels; culture; cultural; service; quality; management; background; difference; personnel; staff; organisation; failure; hotell; hotellkedja; kultur; skillnad; bakgrund; service; quality; management; personal; organisation;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to find out whether or not a guest’s cultural background is being considered when working with service quality management in the Ibis hotels. By doing qualitative interviews with both managers and front-office staff at three different Ibis hotels in the Stockholm area, the thesis analyzes the hotel chain’s way of working with service quality management on several levels of hierarchy within the company. LÄS MER