Sökning: "hotell; organisation"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden hotell; organisation.

  1. 21. Att skapa gott värdskap; en fallstudie om hur begreppet manifesteras i hotellverksamheter.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för psykologi

    Författare :Filippa Nilsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle behöver organisationer hitta nya sätt att konkurrera på, speciellt i tider då världen präglas av ekonomisk kris. Värdskap är då ett sätt att uttrycka sig både fysiskt och verbalt, och kan hjälpa verksamheter att knyta långsiktiga kundrelationer och skapa lojalitet. LÄS MER

  2. 22. Mystery Shopping : En mätning av kvaliteten på Connect Hotels

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Ronja Mcmullen; Emilia Åkesson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns flera faktorer som avgör hur man som gäst upplever kvaliteten vid ett hotellbesök, därför är Mystery shopping en metod som företag kan använda sig utav för att förbättra sin organisation.Syftet med studien är att genom Mystery shopping undersöka helhetskvaliteten inom Connect hotels. LÄS MER

  3. 23. Mångfaldsarbete - en strategi i organisationen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Ekenberg; Karolin Skoug; Maria Anneli Theres Löhr; [2009]
    Nyckelord :mångfald; strategi; ledarskap; organisationsstruktur; human resource management; organisationskultur; okunskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Vi har genom våra studier kunnat se en tendens att mångfald ofta betraktas som något lite opåtagligt som det inte finns något direkt klart mål med eller någon ansvarig för. Mångfald är också något som måste konkurrera med andra delar och områden i en verksamhet. LÄS MER

  4. 24. Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Caroline Gustafsson; Hedvig Corell; [2009]
    Nyckelord :green marketing; internal marketing; service management; intern marknadsföring; hotell; grön marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Background: The hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility. LÄS MER

  5. 25. Book Smart eller Street Smart? : - En kvalitativ studie om lokala hotellchefers inställning och kommunikation av mjuka värden bland Umeås hotellkedjor

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Peter Edlund; Jens Eriksson; [2008]
    Nyckelord :Mjuka värden; Balanced Scorecard; Kommunikation; Organisation; Hotellkedjor; Ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Hotell tillhör en bransch med svårigheten att skapa lojala kunder. Därför höjs kraven på hanteringen av mjuka värden, som kundtillfredsställelse. Genom att inkludera mjuka värden tillsammans med finansiella värden i en modell kan ledningen i hotellen balansera dem. LÄS MER