Sökning: "hotell servicemötet"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden hotell servicemötet.

  1. 1. Strategier för det nya servicemötet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Cruz; Miranda Ånäs; [2021]
    Nyckelord :Självservice; Självserviceteknologier; Servicemöte; Kundbemötande; Värde; Värdesamskapande; Dart-modellen; Tjänsteverksamheter; Hotellverksamheter; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Skapa djupare förståelse för det nya servicemötet utan personal. Studien avser därmed att undersöka hur tjänsteverksamheter arbetar med självservicen för att skapa bra kundbemötanden. Slutligen vill studien även bidra med forskning om hur självservicen har förändrat servicemötet. LÄS MER

  2. 2. Check it out...and in : En kvalitativ studie om self service betydelse för kundrelationer i hotellbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Towa Andersson; Sandra Jonsson; [2018]
    Nyckelord :digitalisering; relationsmarknadsföring; relationer; self service; hotell; teknologi;

    Sammanfattning : Den teknologiska utveckling som skett under 2000-talet har resulterat i att vi idag lever i ett digitaliserat samhälle. Samhället befinner sig fortfarande mitt i den digitala transformationen. Det lanseras ständigt nya teknologiska lösningar till marknaden vilka fortsätter driva den digitala utvecklingen framåt. LÄS MER

  3. 3. Check in - a tradeoff or a win, win? : Hotellgästens adoption av självserviceteknologi vid incheckning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jessica Ränttilä; Julia Ångman; [2016]
    Nyckelord :Self-service technology SST ; hotel; check in; trigger; technology adoption; Självserviceteknologi SST ; hotell; incheckning; trigger; adoption;

    Sammanfattning : Bakgrund Hotellbranschen står inför utmaningar vad gäller att möta gästens ständigt förändrade förväntningar. För att ligga i framkant i gästerbjudandet satsas mer än någonsin på investeringar i teknologi där implementering av SST är en strategi för att överleva. LÄS MER

  4. 4. Inchekning på hotell : Serviceinteraktioner mellan personal och gäst

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Anna Wikberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningInledning: Hotellbranschen är en mycket rörlig och händelserik bransch. När en gästanländer till ett hotell är det lobbyn med reception som gästen möter först. Första fysiskakontaken gästen får med hotellpersonalen är i receptionen under incheckning. LÄS MER

  5. 5. Välkomnad av en maskin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kim Hunziker; Simon Loi; Tove Verngren; [2011]
    Nyckelord :självserviceteknologi; servicemötet; hotell; attityder; tjänster; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: Tidigare forskning visar på att servicemötet mellan kund och frontpersonal är mycket viktigt för att få tillfredställda och återkommande kunder. Därför är det intressant att studera vad som skulle hända med den mänskliga interaktionen vid servicemötet om den ersätts av självserviceteknologi (SST)? Avgörande vid en framgångsrik implementering av SST för hotell är att gästerna tar till sig den nya tekniken och ser den som är förbättring. LÄS MER