Sökning: "hotellbranschen marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden hotellbranschen marknadsföring.

  1. 1. Personalization-privacy paradoxen : En studie om individanpassad marknadsföring och integritet ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sajad Hussein; Sabina Niva; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personalization-privacy paradoxen; integritet; datainsamling; hotellbranschen; sociala nätverkstjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse kring hur personalization-privacy paradoxen behandlas i hotellbranschen utifrån en individanpassad marknadsföring. Metod: Studiens metod innefattar en kvalitativ undersökningsmetod där semistrukturerade intervjuer genomförts med åtta respondenter från hotellbranschen som driver marknadsföringen. LÄS MER

  2. 2. Hotellbranschens längtansfulla intryck : En kvalitativ studie om den digitala sinnesmarknadsföringenoch varumärkesutveckling i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rosna Hasan; Jessica Hedström; Johanna Rannebjer; [2021]
    Nyckelord :Varumärkesupplevelse; varumärkeslojalitet; multisensorisk stimuli; sinnesmarknadsföring; digital marknadsföring; storytelling;

    Sammanfattning : The digital world is developing and due to the development the hotel industry has neededto advance their digital development. The purpose of this study is to analyze how thehotel industry is working with multisensory marketing to create stimuli by interplayingthe human senses. LÄS MER

  3. 3. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER

  4. 4. Social mediemarknadsföring i hotellbranschen : En kvalitativ studie om hur den svenska hotellbranschen använder sig av sociala medier i marknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Höglind; Marko Petkovic; [2020]
    Nyckelord :Hotellbranschen; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge ökad förståelse föranvändningen av sociala medier inom hotellbranschen. Studien syftar vidare till att identifiera förändringsmönster inom hotellbranschens övriga marknadsföring orsakade av marknadsföring på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring i sociala medier och electronic word-of-mouth inom hotellbranschen : En multipel fallstudie om hur hotell i Sverige använder marknadsföring i sociala medier och electronic word-of-mouth

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Gaudence Gavinyika; Mariam Kanj; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; social media marketing; electronic word-of-mouth; brand awareness; hotel industry; Digital marknadsföring; marknadsföring i sociala medier; electronic word-of-mouth; varumärkeskännedom; hotellbranschen;

    Sammanfattning : This study investigates how hotels use social media marketing and electronic word-of-mouth to enhance hotel brand awareness and customer relations. The aim of this study is to examine how hotels use social media and electronic word-of-mouth to build and strengthen the hotel's brand awareness and the relationship between the hotel and customer. LÄS MER