Sökning: "hotellbranschen utveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden hotellbranschen utveckling.

  1. 1. Kompetensutveckling mer än bara kompetens “Det handlar mer om att cheferna favoriserar personal och befordrar sina favoriter.”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Ella Asselmeyer; Lovisa Svedberg; [2023-07-05]
    Nyckelord :kompetens; kompetensutveckling; arbetstillfredsställelse; personalomsättning; lärande;

    Sammanfattning : I följd av den höga personalomsättningen inom hotellbranschen finns det funderingar kring kompetensutvecklingens betydelse. Utifrån en pedagogisk nyfikenhet undersöker därmed individers upplevelser och processer kring lärande. LÄS MER

  2. 2. Sova med gott samvete : En studie om hur koldioxidutsläpp inom hotellkan förändras och dess potentiella effekter förverksamheten, samhället och miljön

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Sofia Huang; [2023]
    Nyckelord :hospitality industry; sustainable development; CO2; scenario; climate impact; besöksnäring; hållbar utveckling; CO2; scenario; klimatpåverkan;

    Sammanfattning : En sektor som bidrar till de globala klimatförändringarna är turismen.Tidigare forskning pekar på att hotellbranschen skapar negativa effekteroch är ansvarig för 21% av turismens hela ekologiska fotavtryck. Därav har denna studie fokuserat på hotellens klimat- och miljöpåverkan. LÄS MER

  3. 3. Får eWOM bestämma över din semester? : En kvalitativ studie om hur recensioner påverkar konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Justine Vannestrand; Frida Johansson; Hannah Kron; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta är en studie med syfte att undersöka hur eWOM kan påverka konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell. Turistindustrin är en av de snabbast växande sektorerna och orsaken till detta är att resenärers beteende förändrats under de senaste åren. LÄS MER

  4. 4. Check it out...and in : En kvalitativ studie om self service betydelse för kundrelationer i hotellbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Towa Andersson; Sandra Jonsson; [2018]
    Nyckelord :digitalisering; relationsmarknadsföring; relationer; self service; hotell; teknologi;

    Sammanfattning : Den teknologiska utveckling som skett under 2000-talet har resulterat i att vi idag lever i ett digitaliserat samhälle. Samhället befinner sig fortfarande mitt i den digitala transformationen. Det lanseras ständigt nya teknologiska lösningar till marknaden vilka fortsätter driva den digitala utvecklingen framåt. LÄS MER

  5. 5. Check in - a tradeoff or a win, win? : Hotellgästens adoption av självserviceteknologi vid incheckning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jessica Ränttilä; Julia Ångman; [2016]
    Nyckelord :Self-service technology SST ; hotel; check in; trigger; technology adoption; Självserviceteknologi SST ; hotell; incheckning; trigger; adoption;

    Sammanfattning : Bakgrund Hotellbranschen står inför utmaningar vad gäller att möta gästens ständigt förändrade förväntningar. För att ligga i framkant i gästerbjudandet satsas mer än någonsin på investeringar i teknologi där implementering av SST är en strategi för att överleva. LÄS MER