Sökning: "hotelledning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet hotelledning.

  1. 1. Vi beklagar missnöjet! En studie om klagomålshantering på fyra svenska hotell

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kajsa Nordström; Louise Raneklint; Sara Wigerstad; [2012]
    Nyckelord :hotell; klagomålshantering; hotelledning; frontpersonal; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur arbetet med klagomålshantering fungerar i praktiken på fyra svenska hotell utifrån ledningens och frontpersonalens perspektiv. Intervjuer med personer ur ledningen och frontpersonal har analyserats utifrån forskning som tar sin utgångspunkt i det interna perspektivet för service recovery. LÄS MER

  2. 2. Bakom service recovery - En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alice Hedaiat; Sara Sjöholm Ericson; Louise Liedholm; [2010]
    Nyckelord :service recovery; hotelledning; stöd; riklinjer; utbildning; empowerment; belöningssystem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Sara Sjöholm Ericson, Alice Hedaiat, Louise Liedholm Titel: Bakom service recovery – En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete. Kandidatuppsats: SMKK01, 15hp, VT-2010, Institutionen för Service Management: hotell och restaurang. LÄS MER

  3. 3. Vikten av motivation på arbetsplatsen : en studie om belöningssystem i hotellbranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Malin Brewitz; Emma Stèen; [2007]
    Nyckelord :motivation; motivational measures and strategies; reward systems and economical incentives; motivation; motivationsåtgärder; motivationsstrategier; belöningssystem; ekonomiska incitament; materiella- och mjuka värden;

    Sammanfattning : Background: Companies are beginning to see the world as their market; not only to seek global opportunities but also to oversee the global competition. Although most people connect globalization to export and import of goods, the globalization process also affect the businesses distinguished by service. LÄS MER