Sökning: "hotellkedjor"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet hotellkedjor.

  1. 1. Krishantering i hotellbranschen : Hotellbranschens utmaningar under Covid-19-pandemin i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Bogdan Hannanov; Shahin Daneshgari Nejad; [2022]
    Nyckelord :Crisis management; Covid-19 pandemic; Swedish hotel sector; global tourism; hospitality industry and crisis strategy; Krishantering; Covid-19-pandemin; svensk hotellsektor; global turism; besöksnäring och krisstrategi;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie undersöker de utmaningar som hotell i Sverige har stått inför på grund av Covid-19-pandemin. Närmare bestämt analyserar studien hur dessa hotell reagerade på krisen. Det råder ingen tvekan om att pandemin har drabbat den globala turistsektorn väldigt kraftigt. LÄS MER

  2. 2. Social mediemarknadsföring i hotellbranschen : En kvalitativ studie om hur den svenska hotellbranschen använder sig av sociala medier i marknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Höglind; Marko Petkovic; [2020]
    Nyckelord :Hotellbranschen; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ge ökad förståelse föranvändningen av sociala medier inom hotellbranschen. Studien syftar vidare till att identifiera förändringsmönster inom hotellbranschens övriga marknadsföring orsakade av marknadsföring på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Michaela Lindwe; Felicia Linander; [2018]
    Nyckelord :service quality; hotel; hotel chain; hotel experience; tjänstekvalitet; servicekvalitet; hotell; hotellkedjor; hotellupplevelse;

    Sammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER

  4. 4. Rekryteringsannonsernas dolda agenda : En fallstudie på en av Nordens ledande hotellkedjor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linnéa Lundgren; Tommy Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Normativ styrning; diskursanalys; värderingar; ideal; identitetsreglering; socialisation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Organisationers påverkan på human resource management : En fallstudie över hotellkedjor i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Natalie Delcid; [2017]
    Nyckelord :Human resource management; organisationsstruktur; motivation; gästvänlighet;

    Sammanfattning : Den är studien avser en fallstudie över tre olika hotell i Kalmar. I studien har det undersökts vilka organisatoriska faktorer som påverkar frontlinjepersonalen på ett hotell. Human resource management har varit det största fokuset i studien. LÄS MER