Sökning: "hotellupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet hotellupplevelse.

  1. 1. "Ibland är jag så trött att jag bara vill isolera mig och inte prata med någon" : En kvalitativ studie om hotellreceptionisters upplevda sociala trötthet till följd av social interaktion på arbetsplatsen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Savinainen; Olivia Eld; [2023]
    Nyckelord :Hotellreceptionist; social trötthet; service; arbetsprestation;

    Sammanfattning : Att vara hotellreceptionist innebär mer än att bara ge service. Personen bär ett ansvar för en hel verksamhet där bemötandet av en gäst kan vara avgörande för hur hotellvistelsen upplevs av gästen. LÄS MER

  2. 2. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  3. 3. Tjänstekvalitet : En kvalitativ studie om gästers upplevelser under en hotellvistelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Michaela Lindwe; Felicia Linander; [2018]
    Nyckelord :service quality; hotel; hotel chain; hotel experience; tjänstekvalitet; servicekvalitet; hotell; hotellkedjor; hotellupplevelse;

    Sammanfattning : På en allt mer global och konkurrensutsatt hotellmarknad försöker aktörer att skapa starka varumärken och vinna gästers lojalitet. Men vilka är drivkrafterna bakom valet av boende och vilka attribut avgör vad som ger en tillfredsställd hotellgäst? God tjänstekvalitet har kommit att bli en allt viktigare konkurrensfördel där tjänsteupplevelsen blir en avgörande faktor för kundnöjdheten. LÄS MER

  4. 4. Frukostens betydelse för gästens hotellupplevelse

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Maria Pettersson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Onlineresebyråers påverkan på hotellanställdas relationsskapande till gäster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sandra Hellström; Emelie Henricsson; [2013]
    Nyckelord :Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract In 2012, Sweden’s largest magazine in the hospitality industry, Besöksliv, published an article on the conflict between Nordic Choice, a hotel chain, and Expedia, an online travel agency. This conflict spurred our interest in examining the relationship between hotels, online travel agencies, and hotel guests. LÄS MER