Sökning: "house of brands"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden house of brands.
1. FTTR Smart Home WiFi Router
Master-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : In this project, I wish to take a glance at what WiFi routers can do in the future. The new solution could make the current WiFi routers have more physical meaning which can impact our real life while providing indispensable wifi signals. LÄS MER
2. Embodying Balenciaga's 'Afterworld' : Immersive and Experiential Transmedia Storytelling in the Attention Economy
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In today’s ‘attention economy’, it seems insufficient to just offer products. Instead, it is crucial to provide the audience with deep, affective emotions and embodied experiences. This seems to be especially true for the fashion and lifestyle sector. LÄS MER
3. Konsten att skapa en stamgäst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER
4. Utveckling av arbetsprocess för effektivare produktutveckling : Tillämpad på standardisering av helautomatiskt snabbfäste till hjullastare
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik; Högskolan i Gävle/MaskinteknikSammanfattning : För att vara konkurrenskraftiga på marknaden tvingas företag utveckla nya strategier för produktutveckling, som kan anpassas till allt högre kundbehov. Syftet med detta arbete var att effektivisera produktutvecklingen för företag inom tillverkningsindustrin. LÄS MER
5. The best a brand can be? P&G’s femvertising meeting hegemonic masculinity
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis uses Feminist Critical Discourse Analysis and Multimodal Discourse Analysis to study how a house of brands, like Procter & Gamble (P&G), handles femvertising, that it is produced by its own brands. The paper analyses the phenomenon using examples from commercials that belong to P&G’s #WeSeeEqual campaign and the controversial commercial video from Gillette The best men can be. LÄS MER