Sökning: "how to get a good job"
Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden how to get a good job.
1. Employer bradning pre- and post the COVID-19 pandemic : Attracting highly skilled talent in the technology industry
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Employer Branding is a relatively new concept stemming from concepts of HRM, however, the conceptualization has not yet been applied to current changes arising with the COVID-19 virus. Ambler and Barrow (1996) introduced their three-dimensional framework. LÄS MER
2. ”Där finns ju alltid en otrygghet” : En kvalitativ studie om bemanningsanställdas upplevelser av sin anställningsform
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är undersöka hur visstidsanställda inom bemanningsbranschen upplever sin anställningsform, samt hur de upplever att anställningsformen påverkar deras psykosociala mående. Studien genomfördes med en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer utfördes med åtta informanter. LÄS MER
3. Hur får vi dem att stanna? : Svenska rederiers metoder och strategier för att behålla sin personal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Varje år väljer många sjömän att lämna sitt yrke till sjöss. Detta beror på flera olika anledningar såsom saknad till hemmet, stress, hög arbetsbelastning och bristande kommunikation. LÄS MER
4. TILLGÄNGLIGHET FÖR DYSLEKTIKER OCH OFFENTLIGA E-TJÄNSTER : Tillgänglighetsanpassade heuristiker för User Experience Designers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I takt med att samhället digitaliseras behöver den offentliga sektorn vara noggrann med att göra sina e-tjänster tillgängliga för alla. Medan vissa människor tjänar på att tjänster blir snabbare, mer bekväma och mindre kostsamma att ta del av riskerar människor med fysiska och kognitiva funktionsvariationer att utebliva från systemet om tillgängligheten inte är god. LÄS MER
5. “Att vara mellanchef är en del av min livsstil” : En intervjustudie om hur mellanchefers work-life balance och informella lärande påverkar varandra
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : In today's job market, but also in society in general, there is a discussion about the importance of having a good balance between work and private life, to minimize negative stress and sick leave. Middle managers are often highlighted as being exposed to these issues. LÄS MER