Sökning: "hr arbete och samarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden hr arbete och samarbete.
1. Samarbetet mellan chefer och HR: En fenomenologisk studie om hur chefer och HR upplever samarbetet mellan dem
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : De arbetsområden där chefer och HR delar ansvar och behöver samarbeta är många. Detta beror i huvudsak på att både chefer och HR besitter personalansvar, där HR:s roll primärt är att stötta chefer i deras arbete på olika sätt. LÄS MER
2. Distansarbetets påverkan på utövandet av ledarskap under covid-19 : Betraktat utifrån ett ledningsperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Denna studie är en magisterexamen i företagsekonomi med inriktning ledarskap, skriven av Sanna Svensson under vårterminen 2022. Studiens titel är; “Distansarbetets påverkan på utövandet av ledarskap under covid-19, betraktat utifrån ett ledningsperspektiv”. Distansarbete har under covid-19 blivit den nya normalen. LÄS MER
3. Nyckeln till chefen som processägare : En kvalitativ studie om chefens förutsättningar att leda HR-processer till följd av HR-transformation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: HR-funktionens roll inom organisationen har utvecklats under hela 1900-talet för att mot slutet av seklet grena ut sig i trenden HR-transformation. Trenden har inneburit att HR blivit alltmer strategiskt och därav har många HR-processer delegerats till cheferna i linjen. LÄS MER
4. Du kommer aldrig att bli fulländad : En fallstudie om den digitala omvandlingens effekter på kompetensförsörjning i tillverkningsindustrin
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Studien syftar till att utveckla en djupare förståelse för hur HR-medarbetare arbetar strategiskt med att hantera den digitala omvandlingens effekter i deras arbete med kompetensförsörjning. Metoden som använts i studien var en kvalitativ fallstudie där data samlades in genom semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER
5. En kvalitativ studie om enhetschefers upplevelse av relationen till sin HR-partner i en offentlig verksamhet.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Införandet av New Public Management i den offentliga sektorn har för första linjens chefer,benämnda som enhetschefer i denna studie, inneburit en ökad byråkrati och minskad kunskap inom hantering av olika arbetsuppgifter. Detta bland annat inom arbetet kopplat till personalärenden. LÄS MER