Sökning: "hr förmåner"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden hr förmåner.
1. Personalvetarstudenters upplevelser av vad som är en attraktiv arbetsgivare inom HR-området
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka personalvetarstudenters upplevelser av vad som är en attraktiv arbetsgivare inom HR-området. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ metod och byggde på tio semistrukturerade intervjuer. Materialet från intervjuerna analyserades med hjälp av induktiv tematisk analys. LÄS MER
2. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation. Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
3. Förmåner som verktyg i kampen om kompetens - Hur förmåner kan attrahera Data- och IT ingenjörer samt skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke
Master-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Samhällets och arbetsmarknadens förändring de senaste decennierna har lett till att vissa yrkesgrupper har blivit mycket attraktiva på arbetsmarknaden. Organisationer som är i behov av dessa bristyrken tävlar om att få anställa dem, och krav på anställningserbjudandet blir allt större. LÄS MER
4. Kampen om arbetskraften : Hur ska organisationer attrahera morgondagens sjuksköterskor?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Brist på sjuksköterskor har funnits en längre tid både i Sverige och i övriga världen, vilket är ett växande problem som behöver lösas för att organisationer ska kunna bedriva säker vård. Syftet med denna studie är därför att undersöka vad organisationer kan göra för att bli mer attraktiva som arbetsgivare för sjuksköterskor. LÄS MER
5. Employer Branding : En sociologisk studie av Spotify's arbete för att vara en attraktiv arbetsplats med engagerad personal.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Ett företags mest värdefulla resurs är dess personal. På senare tid har många moderna företag börjat arbeta på ett mer medvetet sätt för att motivera personalen och det finns ett flertal teorier som beskriver vad som bidrar till en individs motivation. LÄS MER