Sökning: "human right’s education"

Visar resultat 11 - 15 av 301 uppsatser innehållade orden human right’s education.

  1. 11. Changing Tides and Navigating Uncertainty : An ethnographic study of NGO resilience in coastal South India

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Emma Berglund; [2023]
    Nyckelord :NGO; India; Localisation; Resilience; India; Blue Economy; Community centered practice;

    Sammanfattning : What makes an non-governmental organisation (NGO) agile and resilient towards changes, pressures or uncertainties at community, state or macro-political level? By adopting a single case study based on semi-structured interviews and fieldwork, this thesis will dive into the life-world of a community-based NGO based in Nagapattinam, Tamil Nadu. Social Needs Education and Human Awareness (SNEHA) has since founding in the 1980s had a strong rights-based identity and evolved through various phases of community organising, disaster relief work, evidence-based advocacy and upholding of fisher communities traditional and customary rights. LÄS MER

  2. 12. Scrutinizing local views of the role of education in relation to western mainstream views : a case-study from Tanzania

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Utveckling och internationellt samarbete

    Författare :Najah Abyan; Caroline Petersen; [2023]
    Nyckelord :Babati; capability; education; freedom; gender; socioeconomic differences; Babati; Tanzania; kapabilitete; frihet; utbildning; genus; socioekonomiska skillnader;

    Sammanfattning : This case study was conducted to give an in-depth analysis of the local stakeholder’s views on the role of education in Babati, Tanzania. The goal is to investigate differences and similarities between the views in Babati and mainstream western views, exemplified by the theory of Martha Nussbaum and Amartya Sen while being attentive to gender and socioeconomic differences. LÄS MER

  3. 13. Sexuell och Reproduktiv Hälsa och Rättigheter. : SRHR - En självklar del av människan, men hur ser det ut inom det sociala arbetet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Lina Börjesson; Josefine Tideman; [2023]
    Nyckelord :SRHR; social work; sexual health; reproductive health; sexual rights; claims-making; SRHR; socialt arbete; sexuell hälsa; reproduktiv hälsa; sexuella rättigheter; claims-making;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande systematiska litteraturgenomgången är att undersöka och analysera på vilket sätt frågor om Sexuell och Reproduktiv Hälsa och Rättigheter (SRHR) integreras i det sociala arbetets praktik i Skandinavien. Mer specifikt syftar litteraturgenomgången till att undersöka på vilket sätt begreppet SRHR används i aktuell forskning inom socialt arbete, samt vilka claims som finns rörande behovet av att integrera SRHR-relaterade frågor i socialt arbete. LÄS MER

  4. 14. “Invisible children” : A qualitative study on the work of organisations to promote support for future children born of war

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokrati

    Författare :Sofia Sandahl; [2023]
    Nyckelord :Stigmatisation; discrimination; neglect; abuse; children; children born of war; war children; ostracism; organisations; CRC;

    Sammanfattning : Sexual violence perpetrated against women during armed conflicts represents a severe violation of their fundamental human rights. This heinous act not only inflicts significant harm on the women themselves but also results in the birth of children conceived due to wartime rape. LÄS MER

  5. 15. Lika möjlighet till lärande i samhällskunskap : En intervjustudie om hur samhällskunskapslärare i årskurs 4–6 möjliggör lärande för elever i läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Filippa Hjälmeby; [2023]
    Nyckelord :Civics education; Social studies; Citizenship education; Reading and writing difficulties; Instructional approaches; Sociocultural perspective; Samhällskunskap; Läs- och skrivsvårigheter; Undervisningsmetoder; Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Samhällskunskapsämnet ska bidra till att utveckla elevers kunskaper om demokratiska värden, mänskliga rättigheter samt utveckla förståelse för olika förhållanden och strukturer i samhället. Dessa kunskaper är avgörande för elevers möjlighet att leva och verka i samhället. LÄS MER