Sökning: "human service organization"

Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden human service organization.

  1. 1. The Support Process Directed to Palestinian Refugee Women Who Are Victims of Gender-based Violence in the Palestinian Refugee Camps in Beirut

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Manal Makkieh; [2023-09-22]
    Nyckelord :Bureaucracy; Intersectionality; Feminist Women Solidarity; Support Process; Victims of Gender-based Violence GBV ;

    Sammanfattning : In 1948, Palestinians were expelled from their homeland Palestine then were forced to seek refuge in multiple countries including Lebanon. During their temporary stay, Palestinian refugee women began to experience serious problems like gender-based violence. LÄS MER

  2. 2. HR-transformation: Det värdeskapande HR-arbetet? : En HR-transformation ur två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Frida Axelsson; Jennifer Fix Olsson; [2023]
    Nyckelord :HR-transformation; shared service; reorganization; and effects of HR- transformation; HR-transformation; shared service; omorganisering och effekter av HR- transformation;

    Sammanfattning : Human Resources arbetet har präglats av ständiga förändringar och ställt krav på organisationers anpassning till utvecklingen vilket främst skett genom framtagna modeller. Konceptet HR-transformation och modellen shared service har fått stort genomslag i Sverige där fokuset varit på att centralisera och effektivisera HR-arbetet. LÄS MER

  3. 3. A Qualitative Analysis of the Impact of Artificial Intelligence (AI) Adoption (Focusing on Machine Learning (ML)) on the Organizational Capabilities of the Telecom Industry in Sweden and Finland

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Neeraj Verma; [2023]
    Nyckelord :AI; R D; Industry 4.0; Qualitative Analysis; Innovation; Machine Learning; Business Performance; People and Culture; Process and Organization; Telecom; Technology.;

    Sammanfattning : The German government's "Industry 4.0" paradigm transforms technology application across domains using real-time data and connectivity. The telecom sector's reliance on digital, software-driven infrastructure for real-time data and connectivity is paramount. LÄS MER

  4. 4. Mellan effektivitet och arbetsglädje : - En kvalitativ studie om människors uppfattning av automatisering i digitala arbetsmiljöer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Therese Andersson; Alice Wimmerberg; [2023]
    Nyckelord :Digital arbetsmiljö; processautomatisering; processer; automatisering; digital kompetens; användbarhet;

    Sammanfattning : Automatiseringen på den svenska arbetsmarknaden förväntas ersätta befintliga yrken och arbetsuppgifter, samtidigt som den väntas skapa nya arbetstillfällen. Processautomatisering kan ses som ett inledande steg i en process där tekniken går delvis eller helt av sig själv. LÄS MER

  5. 5. "Varför är vi här egentligen och för vems skull är vi här?” : En kvalitativ studie om hur enhetschefer inom LSS-området arbetar med brukarinflytande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Gabriella Gustavsson; Sara Berg; [2023]
    Nyckelord :Disability; Act concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments; Unit Manager; User; Users of welfare services; User Influence; Participation; Discretion; Autonomy and Professional freedom of action; Funktionsnedsättning; LSS; enhetschef; brukare; omsorgstagare; brukarinflytande; delaktighet; självbestämmande; diskretion; autonomi och professionell handlingsfrihet;

    Sammanfattning : This is a qualitative study based on interviews with unit managers working by the entitlement law LSS, Act concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments. The purpose of this study is to get an understanding of how unit managers in the LSS area perceive, work with and have experience of user influence in their organizations. LÄS MER