Sökning: "human-computer interaction"

Visar resultat 1 - 5 av 370 uppsatser innehållade orden human-computer interaction.

  1. 1. Medical counselling via video using WebRTC : User interface and user experience design

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik; KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Marcus Lindblom; Robin Åhlin; [2019]
    Nyckelord :WebRTC; Video; User Experience UX ; User Interface UI ; Heuristic Evaluation; Accessibility; WebRTC; Video; Interaktionsdesign UX ; Gränssnittsdesign UI ; Heuristisk Utvärdering; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : CareLigo is a medical technology company that supplies heart failure patients with a home-based care solution called OPTILOGG. OPTILOGG helps patients to keep track of their symptoms, provides medication instructions and educates them about their illness. LÄS MER

  2. 2. Upplevelsen av UX-design i korrelation till varumärke : En studie av fallet ICA

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Olivia Gisle; Jenny Wickman; [2019]
    Nyckelord :UX-design; brand; key values; communication; human-computer interaction; ICA;

    Sammanfattning : This study's aim is to examine the correlation between UX-design (user experience design)and brand. This happens through focusing on studying the possible importance of UX-designas a communication means of a brand. LÄS MER

  3. 3. User eXperience : Design, teknik, business – men vad innebär det egentligen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Ida Seeger; [2019]
    Nyckelord :UX; user experience design; UX-mognad; designer; organisationsteori; organisationskultur;

    Sammanfattning : User Experience, UX, som till en början främst användes inom IT-världen och sägs härstamma från HCI (Human Computer Interaction) används idag i allt större utsträckning. Den här studien syftar till att förtydliga vad UX innebär, hur definieras det samt hur ser yrkesrollerna ut inom UX. LÄS MER

  4. 4. Evaluating the Usability and Suitability of a Live Hockey Visualization in Mobile Augmented Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Weinz; [2019]
    Nyckelord :Human-computer interaction; mobile augmented reality; sports; usability; suitability; information visualization.;

    Sammanfattning : During the last couple of years, mobile augmented reality (MAR) has seen an increase in its potential due to improved available hardware and software. Applications such as Pokémon GO and IKEA Place are just a few of the successful ways MAR can be used in. LÄS MER

  5. 5. E-wallet - designed for usability

    Kandidat-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS; KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Bercis Arslan; Blenda Fröjdh; [2019]
    Nyckelord :Usability; usability testing; e-wallet; mobile payments; Think-aloud protocol; performance measurements; Användarbarhet; användarbarhetstestning; e-plånbok; mobilbetalningar; tänkhögt protokoll; prestationsmätningar;

    Sammanfattning : As the use of mobile payment applications (apps) and electronic wallets (e-wallets)increases, so does the demand for a improved user experience when interactingwith these apps. The field of Human-Computer interaction (HCI) focuses onthe design, evaluation, and implementation of interactive computing systems forhuman use. LÄS MER