Sökning: "humor humour"

Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden humor humour.

  1. 1. TACOFREDAG OCH JESUS – KAN MAN SKÄMTA OM ALLT? En studie om kommunikation och humor med utgångspunkt i Svenska kyrkans Twitterkonto.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Frida Fungmark; [2023-08-29]
    Nyckelord :Humour; communication; Twitter; Svenska Kyrkan.;

    Sammanfattning : Communication is key to interactions between people, in person as well as online. Humor used well can contribute to this. This case study examines how the Swedish church uses humor to communicate on Twitter and how their tweets are received. LÄS MER

  2. 2. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  3. 3. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER

  4. 4. ”…JAG ÄR ÄNDÅ GANSKA SÅRBAR LIKSOM. I EN VÄRLD DÄR VI KANSKE INTE ALLTID SKA KÄNNA SÅ JÄVLA MYCKET” : EN INTERVJUSTUDIE OM POLISERS UPPLEVELSE AV PSYKOLOGISK TRYGGHET

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mårten Rostö; Lisa Sydner; [2022]
    Nyckelord :Psychological safety; interpersonal risk-taking; police work; police culture; reflexive thematic analysis; Psykologisk trygghet; interpersonellt risktagande; polisarbete; poliskultur; reflexiv tematisk analys;

    Sammanfattning : Begreppet psykologisk trygghet har visat sig vara en faktor som påverkar om personal trivs och stannar på arbetsplatsen. Begreppet innebär hur tryggt det upplevs att visa sig sårbar i en grupp och vad det får för konsekvenser. LÄS MER

  5. 5. Ett gott skratt förlänger arbetslivet : En kvalitativ studie om hur humor på arbetsplatser leder till inkludering och exkludering.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Désirée Liljevall; Venus Melin; [2022]
    Nyckelord :humor; fun; happiness at work; workplace relations; humor; emotioner; normer; känslor; välbefinnande; organisationskultur;

    Sammanfattning : This paper aims to examine further how and when the phenomenon of humour is used in the workplace and how it leads to inclusion and exclusion. Since the middle of the 20th century, research has repeatedly shown the positive impact of humour on individuals' health and performance at work. LÄS MER