Sökning: "humor och kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser innehållade orden humor och kommunikation.
1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER
2. "Du, har du sett min Gucciväska?" : En kvalitativ undersökning om hur kapital, respektabilitet och humor används för att gestalta klass i tv-serien Solsidan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Populärkultur är en social arena där det sker reproduktioner av normer och strukturer i samhället. Att undersöka tv-serien Solsidan kan synliggöra hur människor relaterar till varandra och hur samhälleliga problem som berör klass framställs i serien. LÄS MER
3. girlhood. : TikTok-trenden “girlhood” som ett uttryck för en ny form av digital feminism?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna studie undersöker digital feminism med utgångspunkt i TikTok-trenden “girlhood”. Studiens syfte är att belysa hur tjejer och unga kvinnor genom deltagande i trenden gör uttryck för en digital feministisk aktivism. LÄS MER
4. TACOFREDAG OCH JESUS – KAN MAN SKÄMTA OM ALLT? En studie om kommunikation och humor med utgångspunkt i Svenska kyrkans Twitterkonto.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Communication is key to interactions between people, in person as well as online. Humor used well can contribute to this. This case study examines how the Swedish church uses humor to communicate on Twitter and how their tweets are received. LÄS MER
5. Kommunikation inom kortspel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER