Sökning: "humoristisk reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden humoristisk reklam.

  1. 1. Storytelling och humor i dagens marknadsföring : En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Juliusz Baczynski; Jonathan Bergdahl; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Storytelling och humor i dagens marknadsföring.En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder. LÄS MER

  2. 2. Bara mjölk smakar mjölk - En fallstudie om hur utformningen av mjölkreklam anpassas efter en föränderlig marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Frida Lycksell; Linnea Lydén; [2020]
    Nyckelord :Kultur; Reklam; Mjölk; Bildanalys;

    Sammanfattning : Mjölk är en råvara som länge funnits med i svenska hushåll. Till kaffet, i skolmatsalen eller som självklar dryck till bullarna. Det faktum att mjölk dessutom ofta placeras längst in i matbutiken tyder på dess självklarhet för svenska konsumenter. På senare år har konsumtionen av mjölk minskat och samtidigt fått nya konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. Konsten att provocera med humor och kaxighet : En kvalitativ studie om attityder gentemot Oatlys provokativa reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Holdar; Sara Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Oatly; attityd; varumärke; reklam; provokativ reklam;

    Sammanfattning : Positiva attityder gentemot varumärket är viktigt för företag. Om sambandet mellan attityden gentemot varumärket och attityden gentemot reklam är starkt tyder det på att företagets reklam är viktig för varumärket. Oatly har en provokativ reklamstrategi som väckt stor uppmärksamhet. LÄS MER

  4. 4. HUMOROUS ADVERTISING : A STUDY OF U.S. TV ADS IN SWEDEN

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Christensen; Peter Skoggård; [2017]
    Nyckelord :humor; television advertising; U.S.; Sweden; culture; language; globalization; adaptation; standardization; consumer experience; humor; tv-reklam; Amerika; USA; Sverige; kultur; språk; globalisering; anpassning; standardisering; konsumentupplevelse;

    Sammanfattning : Globalization has resulted in cultures becoming more alike in many ways. The challenge is determining when communication methods can be common for a global market as opposed to targeted messages for a specific geographic area or demographic. LÄS MER

  5. 5. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Gustafsson; Ida Kihl J; Mariam Said; [2016]
    Nyckelord :Humor; Culture; Cross-culture; Hofstede; Humor styles; Sweden; China; Television commercial; Advertising; Consumer behavior; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.; Humor; Kultur; Kulturella skillnader; Hofstede; Humor stilar; Sverige; Kina; TV reklam; Reklam; Konsument beteende; Affiliative humor; Self-enhancing humor; Aggressive humor; Self-defeating humor.;

    Sammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER