Sökning: "hunger in art"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden hunger in art.

  1. 1. Överflödets oundvikliga vidrighet: Sexualitet, kroppen och det abjekta i den flamländska barockens måleri

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Dante Björnberg; [2021]
    Nyckelord :Baroque painting; Jacques Jordaens; Jacob Jordaens; 17th-century art; fruit; cornucopia; body; body in art; bodily urges; sexuality; sexuality in art; hunger; hunger in art; flemish baroque; flemish painting; the abject; the gaze; scopophilia; feminism; Hercules; the bacchanalia; mythology; history painting.; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : The purpose of the following thesis is through the combination of a semiotic and phenomenological analysis, to investigate the flemish 17th century painting Achelous Defeated by Hercules. The Creation of The Cornucopia (Allegory of Fruitfulness). LÄS MER

  2. 2. Attack behavior and presence of grey seals around pots : a search for seal-safe cod-pots in the Baltic sea

    Master-uppsats, SLU/Dept. Of Aquatic Resources

    Författare :Jasmine Stavenow; [2016]
    Nyckelord :grey seal; Halichoerus grypus; seal behavior; seal attacks; seal presence; sealsafe; seals-fishery conflict; seals and fishery; fishing gear; cod-pots; sustainable fishing; Baltic sea; coastal fishery;

    Sammanfattning : The seals and the fishery are forced to share the role as top-predators in the Baltic waters since they both depend on the same fish stocks, which leads to an unavoidable competition. Seals are raiding traps, leading not only to costly damaged fishing gears and loss in fish catch but also to the seals themselves getting caught and drowned in the gears as by-catch. LÄS MER

  3. 3. Tysk smak för svensk mat : en beskrivning av tyska turisters efterfrågan på svensk mat och matupplevelser 

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Hanna Hägg; [2009]
    Nyckelord :tourism; food tourism; swedish food; german tourists; tourism export; experiences; food experiences; tourismus; kulinarische tourismus; schwedisches essen; deutsche touristen; tourismusexport; erlebnisse; esserlebnisse; turism; matturism; svensk mat; tyska turister; turismexport; upplevelser; matupplevelser;

    Sammanfattning : Det internationella resandet till Sverige har sedan 1991 ökat med nästan 100 procent. Nästan 35 procent av all turism är utländsk konsumtion, där Tyskland näst Norge är Sveriges viktigaste utlandsmarknad. Var fjärde utländsk turist är tysk och exportdelen inom turismen i Sverige anses vara mer utvecklingsbar än den inhemska delen. LÄS MER