Sökning: "hur är en försäljare"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden hur är en försäljare.

  1. 1. Branding och förpackningar för Svenskär Design AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Therés Sundberg Selin; [2022]
    Nyckelord :Branding; logotyp; hemsida; förpackning;

    Sammanfattning : Efterfrågan på färsk rökt fisk stiger och antalet försäljare är få och utspridda. Sommaren 2022 kommer företaget Svenskär Design AB att expandera sin verksamhet till att sälja fisk som är fiskad och rökt för hand. LÄS MER

  2. 2. On the Viability of Digital Cash in Offline Payments

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Joakim Holgersson; John Enarsson; [2022]
    Nyckelord :Digital cash; offline payments; anonymous payments; digital coin; electronic coin ; Digitala kontanter; offlinebetalningar; anonyma betalningar; digitala mynt; elektroniska mynt;

    Sammanfattning : Background. As the financial systems around the world become more digitized with the use of a card and mobile payments - we see a decrease in willingness to accept cash payments in many countries. These digital payments require a stable network connection to be processed in real-time. LÄS MER

  3. 3. Att bygga Uppsalas vardagsrum : En kvalitativ studie av ombyggnationen av Studenternas Idrottsplats i Uppsala

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :William Sandin; Hjalmar Lind; [2022]
    Nyckelord :Kulturgeografi; urban branding; kreativ klass; empty signifier; stadsutveckling; arkitektur; idrottsarena;

    Sammanfattning : Dånet från den blodtörstiga publiken stegrar, förväntan hänger tungt i luften. Det tidigare välfyllda torget utanför arenan töms så sakteliga på folk när massorna väller in för att ta sina platser. LÄS MER

  4. 4. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Going the Extra Mile : Urban Delivery of Large Goods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emelie Sundström; Emma Södergren; [2021]
    Nyckelord :Last-mile delivery; large goods; delivery of large goods; transportation; transportation innovation; PESTLE; Rogers’ diffusion of innovations;

    Sammanfattning : In light of the growing e-commerce and rising population in cities, along with the ongoing climate crisis, the efforts to improve transportation options are intensifying. Thus, the field of last-mile delivery, i.e., the last stretch of transportation to an end customer, is becoming an increasingly researched topic. LÄS MER