Sökning: "hur använder företag internet"
Visar resultat 1 - 5 av 215 uppsatser innehållade orden hur använder företag internet.
1. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER
2. Kan man spara tid och pengar genom att migrera till serverless computing?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Inom IT-världen använder man väldigt ofta WebJobs för att utföra mindrearbeten på internet. WebJobs använder en server som är i gång i bakgrunden. LÄS MER
3. Mikrofonens hot och möjligheter : Unga och äldres perspektiv på en potentiell framtida datainsamling via mikrofonen av smart teknologi
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Att vara internetanvändare idag innebär att man ständigt utsätts för datainsamling i form av stora textfiler som företag använder för att bygga upp profiler av individer baserat på deras internetvanor. Vare sig man tillhör den äldre generationen som har behövt anpassa sig efter ny teknik eller om man tillhör den yngre generationen som är uppväxt med tekniken och har den i sitt DNA, så finns det risk att datainsamlingen gör intrång på den personliga integriteten. LÄS MER
4. Strategier för effektivisering av informationsflöden för företag med komplexa produkter : En fallstudie av informationsflödet på Siemens Energy
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : De senaste decenniernas globaliseringstrend och samhällsutveckling har fått företag att inse att hanteringen av sin supply chain är nödvändig för att bibehålla konkurrenskraft. Internet och ökad digitalisering har förändrat konkurrenssituation på marknaden och information om produkter samt tjänster är mer lättillgängligt än någonsin. LÄS MER
5. Hur och varför industriföretag använder sig av data från fysiska produkter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : De senaste decenniernas teknikutveckling har fört med sig många möjligheter och industriföretags produkter genererar idag stora mängder data, exempelvis bilar. Mjukvaruföretag har legat i framkant vad gäller insamling och analysering av data och industriföretag har därifrån mycket att lära sig. LÄS MER