Sökning: "hur arbeta med språkstörda barn"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden hur arbeta med språkstörda barn.

  1. 1. Vad är språkstörning? : En studie av olika insatser kring barn med språkstörning.

    L3-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sylwia Baginski; Tove Söderberg; [2008]
    Nyckelord :språkstörning; språkskolor; inkludering; integrering; segregering; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur pedagoger och logopeder förhåller sig samt säger sig arbeta med barn som har språkstörning. Rapporten bygger på intervjuer genomförda med sammanlagt åtta personer. Samtliga av de intervjuade arbetar inom skolor med inriktning mot språk. LÄS MER

  2. 2. Vad är språkstörning? : En studie av olika insatser kring barn med språkstörning

    L3-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sylwia Baginski ; Tove Söderberg; [2008]
    Nyckelord :Språkstörning; språkskolor; inkludering; integrering; segregering; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur pedagoger och logopeder förhåller sig samt säger sig arbeta med barn som har språkstörning. Rapporten bygger på intervjuer genomförda med sammanlagt åtta personer. Samtliga av de intervjuade arbetar inom skolor med inriktning mot språk. LÄS MER

  3. 3. Språkstörning hos elever : hur olika pedagoger arbetar för att minska elevers tal och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskap

    Författare :Angelika Hallberg; [2007]
    Nyckelord :talsvårigheter; språksvårigheter; språkstörning; kommunikation; ;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur några lärare och talpedagoger anser sig ge barn med språkstörningar goda förutsättningar för att främja deras tal- och språkutveckling i förskolklass samt år 1 och 2. I syfte att få svar på frågeställningen intervjuades sex olika pedagoger: två förskollärare, två talpedagoger och två specialpedagoger med erfarenhet av att arbeta med så kallade språkstörda barn i åldrarna 6-8 år. LÄS MER