Sökning: "hur arbetar pedagogerna med hälsa på förskolan"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden hur arbetar pedagogerna med hälsa på förskolan.

  1. 11. Förskollärarnas arbete och medvetenhet kring barns motoriska utveckling : En studie om hur förskollärare arbetar för att främja barns motoriska utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Maria Elm; [2014]
    Nyckelord :Preschool; preschoolteacher; motor; motor skills; motor developement; motor training; Förskollärare; förskola; motorik; motorisk utveckling; motorisk träning;

    Sammanfattning : Goda möjligheter till rörelse och medveten motorisk träning skapar goda möjligheter för barn att utveckla motoriska färdigheter, vilket kan leda till bättre skolprestationer. Forskning visar att dagens stillasittande aktiviteter så som tv, surfplattor och datorer m.m. LÄS MER

  2. 12. Återvinning i förskolan : pedagogers syn och arbetssätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Malin Fridén; [2013]
    Nyckelord :Förskola; hållbar utveckling; pedagogiskt ledarskap; återvinning;

    Sammanfattning : I dagens media kan vi dagligen läsa om miljö och miljöpåverkan. Hur vår livsstil bidrar till olika konsekvenser för natur och djur. Hållbar utveckling är ett begrepp som nämns i och med detta. LÄS MER

  3. 13. Pedagogers och barns välbefinnande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Marcus Hansson; Rosanna Nordahl; [2013]
    Nyckelord :hälsa; hälsoperspektiv; välbefinnande; förskola; aktiviteter; grupper; miljö;

    Sammanfattning : Resultaten av forskning om hälsa tyder på att det finns ett samband mellan fysisk aktivitet och hälsa. Utgångspunkten för denna undersökning var att vi antog att förskolor inte arbetar på samma sätt med hälsa och fysisk aktivitet eftersom de lokala strävansmålen ser olika ut. LÄS MER

  4. 14. Naturvetenskap och teknik i samspel med IKT i förskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Blixt; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to, in the educator’s point of view, try to find out how pre-schools approach science and technology along with Information and Communication Technology (ICT). The survey was conducted based on qualitative interviews where two preschools participated, a total of seven teachers were interviewed. LÄS MER

  5. 15. Pedagogisk måltid i förskolan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Frida Gustafsson; Anneli Granat; [2012]
    Nyckelord :Kunskap; kost; hälsa; måltidsituation;

    Sammanfattning : SammanfattningStudien gick ut på att analysera måltidssituationerna på två olika förskolor med olikaförutsättningar. Vi ville veta ifall pedagogerna arbetade med så kallade pedagogiska måltider,som går ut på att pedagogerna äter tillsammans med barnen för att föregå med gott exempeloch för att lättare kunna lära barnen om hur en bra måltid går till. LÄS MER