Sökning: "hur företag använder kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 459 uppsatser innehållade orden hur företag använder kommunikation.
21. Kommunikation i portföljstyrning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Företag strävar i dagens samhälle efter ständiga förbättringar för att kunna anpassa sig till den ständigt föränderliga omvärlden. Den berörda organisationen verkar inom underhållningsbranschen. Organisationen har en styrande funktion vid namn portföljstyrning som fallstudien kommer undersöka. LÄS MER
22. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER
23. Framtidens mobilitetsstad - Bilpool : En hållbar lösning för en hållbar framtid?
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : För att minska människans klimatpåverkan behöver antalet bilar i samhället bli färre. En av de föreslagna lösningarna är bilpooler. LÄS MER
24. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER
25. Allting är bara tyg vi sätter på oss
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER