Sökning: "hur fungerar MOBILTELEFONI"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden hur fungerar MOBILTELEFONI.

  1. 1. Recommerce för hållbarare konsumtion av mobiltelefoner : En utforskande undersökning av innebörden för recommerce och dess betydelse för hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Max Sjöström; Sebastian Mårtensson; Fredrik Gellervik; [2021]
    Nyckelord :Recommerce; Cirkulär ekonomi; Hållbara försörjningskedjor; Omvänd logistik; Reuse;

    Sammanfattning : Elektroniskt avfall ökar årligen, samtidigt som mobiltelefoner är en självklarhet för människor att äga har mobiltelefoner blivit den snabbast växande kategorin inom elektroniskt avfall. Flertalet aktörer för försäljning av renoverade mobiltelefoner har tillträtt marknaden och begreppet recommerce används ofta av dessa aktörer för att beskriva processen för försäljning av renoverade mobiltelefoner. LÄS MER

  2. 2. Mobilmarknadsföring : En ny typ av marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Hallin; Daniel Schröder; [2008]
    Nyckelord :Mobilmarknadsföring; konsumentmarknadsföring; marknadskommunikation; marknadsföring; mobiltelefoni;

    Sammanfattning : Mobile marketing has received a lot of attention in media as a new unique way of marketing. This thesis examines how this form of marketing actually works, what new marketing possibilities it presents and why they are used or not. Information gathered through in-depth interviews has been applied to marketing theories. LÄS MER

  3. 3. Segmentering - en kritisk granskning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Kinnerup; Aleksandar Zec; José Soto; [2006]
    Nyckelord :Segmentering; systematisk segmentering; 40-talister; mobiltelefoni; marknadskommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka användningen av segmentering av fyrtiotalister för att därmed kritiskt granska nyttan med segmentering i allmänhet. För att undersöka hur segmentering fungerar i praktiken använde vi oss av den deduktiva ansatsen. Därefter har vi granskat segmentering med hjälp av kvalitativa undersökningar. LÄS MER

  4. 4. SMS i TV : ett sätt att skapa interaktion i TV?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Daniel Cedergren; Gustaf Terning; [2002]
    Nyckelord :SMS; TV; interaction; convergence; communication; mass communication; debate program; feedback; mobile communication; SMS; TV; interaktion; konvergens; kommunikation; masskommunikation; debattprogram; feedback; mobiltelefoni;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to examine the phenomenon SMS in TV. Partly by identify the communication process behind the phenomenon and partly by describing it in a editorial and technical point of view. We have analysed the communication process regarding scientific theories in communication, interaction and convergence. LÄS MER