Sökning: "hur fungerar ett företag"

Visar resultat 1 - 5 av 950 uppsatser innehållade orden hur fungerar ett företag.

  1. 1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  2. 2. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Gunséus; [2024]
    Nyckelord :Entertainment design; Moving props; Product Engineering Design; Animatronics; Design principles; Underhållningsdesign; Rörlig dekor; Teknisk Design; Animatronics; Designprinciper;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER

  3. 3. En ny lagerhållningsstrategi för ett tillverkande företag där kundorderpunkten har förflyttats

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Carli; Linnea Grudin; Petter Jonsson; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Åkerstedts är ett tillverkande företag inom industrifläktar på den svenska marknaden. Som genom investeringar i en ny maskinpark uppnått högre produktivitet i sin produktion. Produktionen har till följd av detta blivit mer kundorderstyrd samtidigt som omfattningen av lagerhållningen minskats. LÄS MER

  4. 4. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  5. 5. Vibrationer i långhålsborrning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Fabian Skoog; Markus Svedberg; [2023]
    Nyckelord :Borrparametrar; decibel; dämpning; långhålsborrning; vibrationer.;

    Sammanfattning : Borrning har varit en tillverkningsmetod i många år och långhålsborrningen har gjort det möjligtatt borra i material som är längre och bredare. Långhålsborrning kommer dock inte utansvagheter, det är nämligen mycket precisionskrävande och fler saker behöver tas i beaktning änvid vanlig borrning. LÄS MER