Sökning: "hur fungerar strategisk kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden hur fungerar strategisk kommunikation.
1. Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld : En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap Ämne: Magisteruppsats i företagsekonomi inriktning strategisk ledning, 30 hp. Författare: Arvin Moani och Anton Gustafsson Handledare: Jean-Charles Languilaire Examinator: Michal Lysek Nyckelord: Transformativt ledarskap, Digitala verktyg, Digitalt ledarskap, Ledare, Följare Bakgrund: Idag påverkas de flesta organisationer av den digitala transformationen vilket leder till att ledarskapet nu måste förmedlas digitalt. LÄS MER
2. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER
3. @channel: Hey community! A qualitative case study about the construction of a digital community in a co-working space
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to examine employees' perception at co-working space Hetch regarding their digital communication efforts on the computer-mediated communication platform Slack to foster a sense of community amongst the members. This topic is relevant to the field of strategic communication because understanding how to communicate on a computer-mediated platform is essential to further building a sense of community within an organization. LÄS MER
4. Kommunikatörer, Instagram och algoritmer : En studie om hur algoritmer påverkar kommunikatörens arbete på Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka hur algoritmer påverkar kommunikatörens arbete på Instagram. Detta då algoritmer är de som avgör vad som är ett inlägg värt att ge spridning och tvärtom. LÄS MER
5. Startups nyttjande av ad hoc strategier efter turbulenta tider : En kvalitativ studie om hur startups kan använda ad hoc strategier efter turbulenta tider
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The economic growth of recently established companies by the name of startups has increased significantly within the past couple of years. Startups are commonly attributed to achieving positive effects on socioeconomic advancements by creating new employment opportunities within its surrounding environments. LÄS MER