Sökning: "hur fungerar strategisk kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden hur fungerar strategisk kommunikation.

  1. 1. Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld : En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Arvin Moani; Anton Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Transformative leadership; Digital tools; Digital leadership; Leader; Follower; Transformativt ledarskap; Digitala verktyg; Digitalt ledarskap; Ledare; Följare;

    Sammanfattning : Titel: Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap Ämne: Magisteruppsats i företagsekonomi inriktning strategisk ledning, 30 hp. Författare: Arvin Moani och Anton Gustafsson  Handledare: Jean-Charles Languilaire  Examinator: Michal Lysek Nyckelord: Transformativt ledarskap, Digitala verktyg, Digitalt ledarskap, Ledare, Följare  Bakgrund: Idag påverkas de flesta organisationer av den digitala transformationen vilket leder till att ledarskapet nu måste förmedlas digitalt. LÄS MER

  2. 2. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Paula Holmqvist; Isabel Torres; [2023]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Digital marknadsföring; TikTok; Theory of Planned Behavior; Electronic Word Of Mouth; User-Generated Content; Social Media Marketing; Organisk marknadsföring; Sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER

  3. 3. @channel: Hey community! A qualitative case study about the construction of a digital community in a co-working space

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ida Alfonsi; Hanna Nörgård; [2022]
    Nyckelord :Sense of community; Slack; co-working space; Sense of Community Theory; digital communication; face-to-face communication; Social Information Processing Theory; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine employees' perception at co-working space Hetch regarding their digital communication efforts on the computer-mediated communication platform Slack to foster a sense of community amongst the members. This topic is relevant to the field of strategic communication because understanding how to communicate on a computer-mediated platform is essential to further building a sense of community within an organization. LÄS MER

  4. 4. Kommunikatörer, Instagram och algoritmer : En studie om hur algoritmer påverkar kommunikatörens arbete på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Passi; Adrian Wahlström; [2022]
    Nyckelord :kommunikatör; Instagram; algoritmer; målgrupp; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka hur algoritmer påverkar kommunikatörens arbete på Instagram. Detta då algoritmer är de som avgör vad som är ett inlägg värt att ge spridning och tvärtom. LÄS MER

  5. 5. Startups nyttjande av ad hoc strategier efter turbulenta tider : En kvalitativ studie om hur startups kan använda ad hoc strategier efter turbulenta tider

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Vilhelm Carlson; Elma Zahirovic; [2022]
    Nyckelord :Startups; ad hoc strategies; turbulent times; organizational changes; strategic communication; adaptability; Startups; ad hoc strategier; turbulenta tider; organisatorisk förändring; strategisk kommunikation; anpassningsförmåga;

    Sammanfattning : The economic growth of recently established companies by the name of startups has increased significantly within the past couple of years. Startups are commonly attributed to achieving positive effects on socioeconomic advancements by creating new employment opportunities within its surrounding environments. LÄS MER