Sökning: "hur gör man en intern analys"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden hur gör man en intern analys.

  1. 1. En integrerad del av det dagliga arbetet : En kvalitativ studie om intern förankring av ett Employer Value Proposition

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emma Edlund; Felix Weiland; [2018]
    Nyckelord :Organisationsidentitet; employer branding; employer value proposition;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att undersöka hur ett företag arbetar för att deras EVP ska återspeglas i de anställdas uppfattningar om vilka man är som organisation. Det som studerades var dels vad företaget gör för att deras Employer Value Proposition ska förankras i de anställdas uppfattningar om organisationen; vad som bidrar till deras uppfattning och; hur de uppfattningarna stämmer överens med företagets Employer Value Proposition. LÄS MER

  2. 2. Intern processkvalitet Region Bygg Mellersta : Totalkvalitetsgranskning på en byggregion i Peab Sverige AB

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Helena Anshammar; [2016]
    Nyckelord :Total quality; Peab; internal function; own controls.; Totalkvalitet; Peab; internverksamhet; egenkontroller.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Studiens syfte var att bidra till framtidens kvalitetsarbete i byggbranschen och att utveckla arbetet med kvalitet. I studien kartläggs om det finns faktorer som påverkar kvaliteten i större utsträckning än andra faktorer. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetssäkring på högskolan : professionens syn på införandet av ett nytt kvalitetssäkringssystem på högskolan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gabriella Rinne; Isabelle Andersson; [2015]
    Nyckelord :Quality Assurance; Quality assurance systems; Profession; Professional bureaucracy; Kvalitetssäkring; Kvalitetssäkringssystem; Profession; Professionell byråkrati;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka kvalitetssäkring samt professionens uppfattningar om detsamma, i ljuset av införandet av ett nytt kvalitetssäkringssystem. Metod: Den teoretiska referensramen har byggts upp genom att sammanställa tidigare forskning i teman som är relevanta för studien. LÄS MER

  5. 5. ”ETT BUDSKAP, TUSEN ANSTÄLLDA” : EN RECEPTIONSANALYS OM HUR ANSTÄLLDA UPPFATTAR INTERNKOMMUNIKATION

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Emilie Karlson; Emma Ohlsson; [2012]
    Nyckelord :Receptionsanalys; kritisk teori; socialkonstruktionism; internkommunikation; företagskultur; ambition; medieinnehåll; bankvärlden; asymmetriska maktförhållanden; tolkningar; mottagare; elitism.;

    Sammanfattning : Denna undersökning syftar till att med en kvalitativ receptionsanalys svara på frågan hur de anställda på Banken X tolkar en intern reklamfilm på ett dominant, förhandlande eller oppositionellt vis. Ytterligare en frågeställning om huruvida de anställdas uppfattning av begreppet ambition, som är centralt i den interna kampanjen, korresponderar med det som Banken X vill att den ska förmedla. LÄS MER