Sökning: "hur ica"

Visar resultat 1 - 5 av 315 uppsatser innehållade orden hur ica.

  1. 1. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gisela Hansson Stenum; Alice Larsson; [2023-09-01]
    Nyckelord :konsumentbeteende; dagligvaruhandel; Covid-19; pandemi; Ukraina-kriget; inflation.;

    Sammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER

  2. 2. Varför väljer anställda att stanna i en organisation? : Hur en stor svensk organisation med låg personalomsättning aktivt arbetar för att bibehållande anställda

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Forsell; Carl Rådfeldt; [2023]
    Nyckelord :Bibehålla anställda; personalomsättning; arbetsklimat; passform; organisatoriskt stöd;

    Sammanfattning : Då arbetsmarknaden numera kännetecknas av en hög rörlighet, där individer som ofta byterarbete, behöver organisationer förstå varför anställda väljer att stanna kvar. Syftet med studienär att öka förståelsen för varför anställda väljer att stanna i en organisation samt att dra lärdomarfrån hur en organisation aktivt arbetar med bibehållandet. LÄS MER

  3. 3. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Jonsson; Julia Sahlstrand; [2023]
    Nyckelord :Kriser; Covid-19; bunkring; produkt; påverkan; plats; personal; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER

  4. 4. Havredryckens visuella uttryck : En kvantitativ och beskrivande studie av den svenska marknadenshavredrycksförpackningar

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Linnea Falberg; Simon Magnusson; Astrid Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Grafisk design; Havredryck; Förpackningsdesign; Visuell innehållsanalys;

    Sammanfattning : Havredryck har fått ett stort uppsving på senare år med en bredmålgrupp. För att få mer kunskap om förpackningsdesignens marknadfokuserar denna undersökning på havredryckens designbeslut i enbeskrivande studie. Den ämnar redovisa havredrycksförpackningarnasvisuella element för att sedan jämföra hur de överensstämmer medvarandra. LÄS MER

  5. 5. Ökade matprisers effekt på konsumtionsvanor : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Emelie Holpers; Emil Wallin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: På ett år har svenska matpriserna ökat med 22% i samband med en skakig omvärld. Tidigare studier har påvisat att ökade matpriser minskar konsumtionen av många livsmedel, där det finns en koppling till socioekonomisk status. LÄS MER