Sökning: "hur kom dans till"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden hur kom dans till.
1. Att spela med känsla : Hur mental träning kan påverka musikaliska framträdanden
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musikSammanfattning : This master’s thesis examines different mental training tools that musicians can utilize in order to be more comfortable on stage and to let the music flow unobstructed. The study focuses to a great extent on the art of visualizations in order for the musician to redirect their attention from intruding performance thoughts towards a defined musical and emotional expression. LÄS MER
2. Musik, en överlevnadsstrategi för svarta kroppar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I åttonde klass gjorde vi en studieresa på Lindhagaskolan till Polen. Jag kommer inte ihåg så mycket av koncentrationslägren, utan mer några incidenter varav en, när en gumma kom fram och gapade ivrigt “picture picture”. Hon ställde sina två barn bredvid mig och började knäppa kort. LÄS MER
3. Intermediate-mass black hole binary as an origin of super-massive black holes
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Astrofysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : Galactic nuclei contain super-massive black holes (SMBHs), nuclear stellar clusters (NSCs), or both. In the NSC, intermediate-mass black holes (IMBHs) are likely to reside and form highly eccentric binaries. Over time, the orbit of a binary could harden via interaction with surrounding low-mass stars. LÄS MER
4. SENSITIV : Designing for Interactive Dance and the Experience of Control
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the last decade, many studies and performances within the field of interactive dance have been made. Interactive dance means involving technology into the dance, which opens opportunities to execute a dance in another way than used to. LÄS MER
5. Högstadielärares syn på digitaliseringens möjligheter samt begränsningar inom ämnet Idrott och hälsa
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att belysa vilka digitala verktyg som implementeras inom ämnet samt de möjligheter och begränsningar idrottsläraren har gällande sitt användande av digitala verktyg i ämnet idrott och hälsa. Utöver detta undersöker vi också hur lärarna använder sig av de digitala verktygens möjligheter, genom att synliggöra kopplingar mellan lärarnas användning samt elevers lärande och utveckling inom ämnet. LÄS MER