Sökning: "hur kom musiken"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden hur kom musiken.

  1. 6. Musikundervisning eller musik i undervisning på förskolan? : En studie om pedagogers syn på musiken och dess inflytande i förskolan utifrån ett sociokulturellt perspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Louise Sollenhag; Frida Österberg; [2022]
    Nyckelord :Musik; Undervisning; Pedagoger; Förskolan; Kontext; Lärprocesser; Utvecklingszon; Likvärdighet; Mediering; Sociokulturellt perspektiv; Förskoledidaktik.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om förskollärares och barnskötares beskrivningar av musikundervisning i förskolan. Vårt syfte är att bidra med kunskaper om pedagogernas syn på musikundervisning i förskolan i relation till likvärdighet och musikens inflytande på undervisningen utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  2. 7. Musikundervisning eller musik i undervisning på förskolan? : En studie om pedagogers syn på musiken och dess inflytande i förskolan utifrån ett sociokulturellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Frida Österberg; Louise Sollenhag; [2022]
    Nyckelord :Musik; Undervisning; Pedagoger; Förskolan; Kontext; Lärprocesser; Utvecklingszon; Likvärdighet; Mediering; Sociokulturellt perspektiv; Förskoledidaktik.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om förskollärares och barnskötares beskrivningar av musikundervisning i förskolan. Vårt syfte är att bidra med kunskaper om pedagogernas syn på musikundervisning i förskolan i relation till likvärdighet och musikens inflytande på undervisningen utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  3. 8. Musikundervisning eller musik i undervisning på förskolan? : En studie om pedagogers syn på musiken och dess inflytande i förskolan utifrån ett sociokulturellt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Louise Sollenhag; Frida Österberg; [2022]
    Nyckelord :Musik; Undervisning; Pedagoger; Förskolan; Kontext; Lärprocesser; Utvecklingszon; Likvärdighet; Mediering; Sociokulturellt perspektiv; Förskoledidaktik.;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om förskollärares och barnskötares beskrivningar av musikundervisning i förskolan. Vårt syfte är att bidra med kunskaper om pedagogernas syn på musikundervisning i förskolan i relation till likvärdighet och musikens inflytande på undervisningen utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  4. 9. Hur ledmotiv uppfattas inom RPG spel : Hur kan denna teknik användas och påverka spelare känslomässigt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexander Fast; [2021]
    Nyckelord :musik; ledmotiv; dataspelsutveckling;

    Sammanfattning : Med denna studie var syftet att undersöka hur användningen av ledmotiv som teknik känns igen och upplevs känslomässigt. Ledmotiv som teknik har använd i opera sen 1800-talet, och film sen 1900-talet. Användningen av denna teknik i spel är mycket nyare, och har utforskats med hjälp av en artefakt. LÄS MER

  5. 10. Improvisation som kompositionsmetod : Med utgångspunkt i Vingt Études pour Trompette Ut ou Si♭ av Marcel Bitsch

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteori

    Författare :Henning Ullén; [2021]
    Nyckelord :Improvisation; Komposition; Marcel Bitsch; Jazz; Trumpet; Klassisk musik;

    Sammanfattning : Det här konstnärliga arbetet har pågått under en lång tid, närmare bestämt fyra år. Jag påbörjade det år 2017 när jag studerade master-programmet i jazztrumpet på Kungliga Musikhögskolan. Våren 2019 blev jag dock tvungen att sluta spela trumpet på grund av hälsoskäl. LÄS MER