Sökning: "hur kommunicera med mina barn"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden hur kommunicera med mina barn.

  1. 1. Språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie kring förskollärares uppfattningar om barns språk utvecklas genom lek

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Fekran Sawwan; [2023]
    Nyckelord :fantasi; förskollärare; kommunikation; kreativitet; leka med barn; språkutveckling; och språkverktyg;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och analysera förskollärarens uppfattning om barns språkutveckling främjas genom lek på förskolan, samt vilka verktyg beskriver förskollärarna att de används. Med hjälp av kvalitativa analysmodeller av intervjuer implementerade och skrev jag ner förskollärares svar på mina frågor om barns språkutveckling och samlade in det viktigaste datamaterialet. LÄS MER

  2. 2. Hur ska jag stödja barnet språkligt : en vetenskaplig essä om en pedagogs svårigheter att kommunicera med ett andraspråkigt barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Johanna Engström; [2020]
    Nyckelord :preschool; bilingual; support in mother tounge; non-verbal resources; communication; förskola; tvåspråkig; modersmålsstöd; icke-verbala resurser; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna vetenskapliga essä har sin utgångspunkt i en gestaltning som speglar mina svårigheter i att språkligt stödja ett andraspråkigt barn. Gestaltningen beskriver olika händelser inom en förskoleverksamhet där jag försöker kommunicera med barnet. LÄS MER

  3. 3. Att göra det annorlunda normalt i förskolan : En vetenskaplig essä om att förstå och stödja tvåspråkiga barn i deras språkutveckling och kommunikation utifrån en interkulturell pedagogisk kompetens

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Subarna Rahman; [2020]
    Nyckelord :preschool; bilingual; intercultural pedagogical competence; language; communication; sociocultural perspective; mother tongue support and the curriculum 2018 ; förskola; tvåspråkighet; interkulturell pedagogisk kompetens; språk; kommunikation; sociokulturellt perspektiv; modersmålsstöd och läroplan 2018 ;

    Sammanfattning : This is a scientific essay that has been written with the aim to reflect and analyze difficulties of bilingual children to communicate, being seen in a group and to focus during a traditional learning in language development within preschool. I have also reflected on my experiences and competences in intercultural pedagogy to support bilingual children in a changing society and in a globalized world. LÄS MER

  4. 4. As Strange As They Come

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Lisa Berg-Svedin; [2016-12-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det har inte undgått någon att det är kris i Europa (och världen) och att krisens konsekvenser skapar väldig debatt i Sverige. Krisens offer söker skydd och hjälp här och det höjs röster om att vi inte kan hjälpa dem som drabbas, vi måste hjälpa våra egna först. LÄS MER

  5. 5. Hur synliggör man de tysta barnen i förskolan : En essä om om hur vi som pedagoger ska kunna stärka de "tysta" barnen

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lotta Rådh; [2016]
    Nyckelord :preschool; building bridges; make visible; professional role.; förskola; bygga broar; synliggöra; min yrkesroll;

    Sammanfattning : Jag har i mitt skrivande reflekterat kring min egen kunskap och erfarenhet samt har genom mina tankar kopplat till relevant litteratur. Reflektionerna har till större del varit runt mitt dilemma men även kring mycket annat som rör den dagliga verksamheten. LÄS MER