Sökning: "hur kommunicerar människor med varandra i olika sätt"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden hur kommunicerar människor med varandra i olika sätt.

  1. 1. Bildbaserade sexuella övergrepp - En kartläggning av den svenska strafflagstiftningen avseende integritetskränkande smygfotografering och spridande av privata sexuella bilder utan den avbildades samtycke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Catharina Andersson; [2021]
    Nyckelord :straffrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har ändrat hur människor kommunicerar med och om varandra. Den har också fört med sig nya former av övergrepp, däribland så kallade bildbaserade sexuella övergrepp. LÄS MER

  2. 2. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Dennis Törnqvist Berg; Mikaela André; [2020]
    Nyckelord :emoji; brand; brand identity; digital communication; Instagram; emoji; varumärke; varumärkesidentitet; digital kommunikation; Instagram;

    Sammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER

  3. 3. How does the degree of anonymity affect our morals? : A study examining behavioural changes in online communication

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johanna Simfors; Rasmus Rudling; [2020]
    Nyckelord :Anonymity; Morals; Deindividuation; Social Experiment; Online Communication;

    Sammanfattning : Humans have found ways to communicate with each other since the beginning of time. However, the way we communicate has changed over the years. Today we can communicate with people from all over the world by employing digital technologies, and this can sometimes be done without revealing individuals’ actual identity. LÄS MER

  4. 4. Är vi vänner på Facebook? : En fallstudie om en icke-vinstdrivande organisations relationsbyggande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Linnéa Andersson; Erika Karlsson; [2016]
    Nyckelord :not-for-profit organizations; relationship-building; engagement; dialogue; Friends; Facebook; icke-vinstdrivande organisationer; relationsskapande; engagemang; dialog; Friends; Facebook
;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en stor del av människors vardag och ger därmed en stor möjlighet för organisationer och företag att nå ut till fler människor. Trots att organisationer har haft några år på sig att hitta strategier anpassade till just sociala medier så är det fortfarande många som ser det som ytterligare en kanal till att endast informera och marknadsföra istället för att använda det till att skapa relationer med publiken. LÄS MER

  5. 5. Blågröna lösningar - Barriärer och drivkrafter i omställningen mot en holistisk dagvattenhantering

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Maria Wihlborg; [2016]
    Nyckelord :Blue-green measures; barriers and drivers; sustainable urban planning; storm water management; transition theory; multi-level perspective; Social Sciences;

    Sammanfattning : Amidst the on-going trend of urbanisation, and its notable effect of climate change, there have been calls for a more sustainable management of storm water. As part of this movement, blue-green measures, with their many multifunctional benefits, have been recognised as sustainable solutions. LÄS MER