Sökning: "hur mäts marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hur mäts marknadsföring.

  1. 1. Impact Investing: : Investerares lösning på hållbarhetskrisen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonatan Hellman; Emil Nylander; [2022]
    Nyckelord :Impact Investing; Sustainable investing; II; Hållbara investeringar; Gröna investeringar; Hållbara fonder; Gröna fonder;

    Sammanfattning : I och med ökad takt av klimatförändringar, global fattigdom och stigande havsnivåer har intresset och vikten av att investera hållbart ökat markant den senaste tiden, både för de stora och små investerarna. Den snabba tillväxten av hållbara investeringar har lett till problem som falsk marknadsföring, greenwashing, olika typer av miljö- och ESG-hets samt uppenbarat en avsaknad av standardiserade regelverk för sådana typer av investeringar. LÄS MER

  2. 2. Does web usability affect brand perception? : A comparative study on the "Iliad Italia S.P.A." corporate website

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gabriele Gullì; [2020]
    Nyckelord :web usability; corporate website; e-branding; brand perception; web development.;

    Sammanfattning : The concept of brand nowadays goes beyond the simple logo printed or displayed on a product or service. Branding is an important element for companies, and the communication channels used to deliver brand messages play a fundamental role. LÄS MER

  3. 3. Den ideella identiteten : En kvalitativ studie över den ideella organisationen Erikshjälpens varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Karlsson; Emelie Okfors; [2016]
    Nyckelord :Erikshjälpen; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkesprisma; varumärkespersonlighet; ideell organisation;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar att varumärkesbyggande är viktigt hos kommersiella organisationer för att sticka ut framför konkurrenter, det finns dock begränsad forskning om varumärkesbyggande i ideella organisationer i Sverige. Det är viktigt att varumärkesidentiteten; hur företaget vill bli uppfattade, överensstämmer med varumärkesimagen; konsumentens uppfattning, då det skapar konkurrensfördelar. LÄS MER

  4. 4. Prestationsmätning inom kundklagomåls­processen: En studie av försäkringsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :David Johansson; Sophie Banner; [2014]
    Nyckelord :Prestationsmätning; kundklagomålsprocessen; ekonomistyrning; försäkringsindustrin; försäkringsbranschen; analysmodell; ramverk; det balanserade styrkortet; kundklagomål; kundcentrerat balanserat styrkort; påverkansfaktorer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det har blivit allt viktigare för företag att ha en miljö som skapar starka kund­relationer och tillfredsställda kunder. En god hantering av kundklagomål kan leda till ökad kundlojalitet, en mer positiv attityd bland kunderna samt en högre andel återköp. LÄS MER

  5. 5. Hur värdefullt är ett varumärke? : En studie om hur konsumentbaserad brand equity mäts

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maida Hasanspahic; Linn Sandström; Linnéa Eriksson; [2014]
    Nyckelord :brand; branding; brand equity; consumer-based brand equity;

    Sammanfattning : Abstrakt Syfte:Studiens syfte är att beskriva hur ett mätinstrument för att mätakonsumentbaserad brand equity ska utformas. Forskningsfråga:Vilka mätpunkter ska inkluderas vid mätning av konsumentbaserad brand equity? Metod:Då studien ämnar testa mätinstrumentet som skapats ur den befintliga litteraturen föllvalet på att genomföra en kvantitativ undersökning eftersom författarna avsågundersöka hur en stor mängd konsumenter uppfattar varumärken. LÄS MER