Sökning: "hur många ICA butiker finns det i sverige"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden hur många ICA butiker finns det i sverige.

  1. 1. Ökade matprisers effekt på konsumtionsvanor : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Emelie Holpers; Emil Wallin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: På ett år har svenska matpriserna ökat med 22% i samband med en skakig omvärld. Tidigare studier har påvisat att ökade matpriser minskar konsumtionen av många livsmedel, där det finns en koppling till socioekonomisk status. LÄS MER

  2. 2. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; Saga Sjöling; [2020]
    Nyckelord :sustainable marketing strategies; Swedish food; nudging; 4C’s; labeling; sustainability; ICA; locally produced food; dairy; meat;

    Sammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER

  3. 3. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER

  4. 4. Konkurrenssituationen för den svenska morotsbranschen

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Crop Science

    Författare :Elin Carlsson; [2005]
    Nyckelord :morotsbranschen; porter; konkurrenssitution;

    Sammanfattning : The Swedish carrot market is dominated by a few big companies and three of them stands for 50 % of the market. During the last twenty years the number of growers has decreased, the area and the harvest have increased. LÄS MER

  5. 5. För vem skapar egna märkesvaror egentligt värde, konsumenten eller den enskilda butiken? - En fallstudie av Ica Brunnen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Peter Berg; Sandra Gustavsson; Zora Stranovska; [2005]
    Nyckelord :egna märkesvaror; varumärket; brand management; produktexponering; varumärkesimage; konsumentbeteende; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : I kampen om kunderna är varumärket ofta det främsta verktyget som företag använder sig av. Det gäller såväl varuproducenter med fabrikantsvarumärken, som butiker med butiksmärken. När detaljister äger ett produktvarumärke kallas detta egna märkesvaror. LÄS MER