Sökning: "hur många lä"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden hur många lä.

  1. 1. Utmaningar och möjligheter inom algebra En studie om hur tre lärare hanterar olika typer av missuppfattningar i undervisningen

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Julia Hamrelius; [2020]
    Nyckelord :matematik; matematikundervisning; gymnasielärare; gymnasieelever;

    Sammanfattning : När elever gör systematiska räknefel i matematik så tyder det på att de har missuppfattat nå-got i matematiken. En missuppfattning kan bero på övergeneralisering vilket innebär att en elev lär sig en ny regel och eleven tror att denna gäller i flera situationer och på så sätt över-generaliserar eleven den nya kunskapen - vilket leder till felaktiga antaganden. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering, motivation, lärande och dyslexi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Julia Brikho; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; digitala hjälpmedel; dyslexi; motivation; lä-rande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Varje elev med diagnosen dyslexi har ett unikt och indivi-duellt sätt att lära sig. Däremot har flertal elever med dyslexi förlorat motivationen att utbilda sig eftersom de inte får den hjälp de behöver när de behöver den. Där kommer digitaliseringen in. LÄS MER

  3. 3. Vad krävs för att få poolen att smälta in och kännas integrerad i trädgården?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Josefin Smedberg; [2015]
    Nyckelord :pool; swimmingpool; integrera; poolområde; trädgård; färg; form; material; växter;

    Sammanfattning : Poolerna i Norden är oftast inte integrerade med de förutsättningar som ges. I Norden har vi andra förutsättningar som ljus, andra växter och annan arkitektur än i andra delar av världen. Hur poolen kan integreras i trädgården är ett ämne som inte är särskilt omskrivet. LÄS MER

  4. 4. Nationella proven i matematik i årskurs 3. Ett verktyg eller en hyllvärmare? En kvalitativ och kvantitativ studie av på vilket sätt lärarna i åk 4-6 använder sig av resultaten från de nationella proven i matematik i åk 3

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Christina Hedén; [2014-03-27]
    Nyckelord :nationella prov; elever i behov av särskilt stöd; matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka om och på vilket sätt lä-rare/speciallärare/specialpedagoger i skolår 4-6 använder sig av resultaten från de nationella proven i matematik i årskurs tre i sin undervisning. Studiens syfte var också att ta reda på hur stödet är organiserat för de elever som inte uppnådde godkänt resultat på proven samt hur pedagogerna önskar att stödet ska se ut. LÄS MER

  5. 5. Investering i Logistikfastigheter

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jacob Ibrahim; Andreas Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Logistics node; Growth node; Kilenkrysset; Real Estate Investment; Industrial park of Rosersberg; Investment Strategy; Fastighetsinvestering; Rosersbergs Industriområde; Investeringsstrategi;

    Sammanfattning : Denna uppsats kretsar kring beslutsfattande och metodik vid fastighetsinvesteringar i potentiella tillväxtnoder. Då fastighetssektorn är så omfattande har vi valt att avgränsa oss till en speciell typ av fastigheter, närmare bestämt logistikfastigheter. LÄS MER