Sökning: "hur många medarbetare kan en chef"
Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden hur många medarbetare kan en chef.
6. Dumma medarbetarsamtal : Funktionell dumhet i praktiken
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Medarbetarsamtal har en betydelsefull roll och är vanligt förekommande på många svenska företag. Dessa samtal tillsammans med målstyrning ger möjligheten för både chef och medarbetare att skapa utvecklingsmöjligheter för verksamheten. LÄS MER
7. Leda närvarande, tydligt och ödmjukt : Intervjuer med medarbetare i primärvården och deras syn på ledarskapet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Arbete utgör för många människor grunden för ett gott liv, där personen trivs och finner ett sammanhang. Medarbetare är en förutsättning för att kunna ge och bedriva vård och omsorg. Medarbetares behov behöver tillgodoses för ett hållbart arbetsliv. LÄS MER
8. Undvikande och oengagerad eller trygg och engagerad? : En kvantitativ studie om vilken påverkan anknytningsmönster, tillit och relationskvalité till chef har på arbetsengagemang
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Arbetslivet är för många individer en stor del av vardagen och innehåller många mellanmänskliga relationer och engagerade anställda är gynnsamt för organisationer. Individuella faktorer som kan påverka arbetsengagemang hos medarbetare är tillit och relationskvalité, både till ledare och organisationen. LÄS MER
9. Chef? Nej, problemlösare : En kvalitativ studie om chefers sätt att hantera arbetsrelaterade problem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Chefers arbetsdagar är fragmenterade eftersom de ofta avbryts med problem som behöver lösas. I många fall är det medarbetare som förmedlar arbetsrelaterade problem i syfte att förbättra verksamheten. LÄS MER
10. Att överskrida sociala avstånd : Hur chefer upplever relationen till sina medarbetare under distansarbete
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : På grund av viruspandemin Covid-19 fick många arbetsplatser snabbt ställa om till distansarbete, vilket medförde nya sätt att kommunicera, interagera och leda. Syftet med denna studie är att belysa chefers upplevelse av distansarbete som en följd av Covid-19 och hur detta kan ha påverkat relationen chef-medarbetare. LÄS MER