Sökning: "hur många medarbetare kan en chef"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden hur många medarbetare kan en chef.

  1. 6. Dumma medarbetarsamtal : Funktionell dumhet i praktiken

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tea Sulejmani; Hanna Krivdic; [2022]
    Nyckelord :Performance appraisals; objective; goal management; the stupidity paradox; competence development; decoupling organizations.; Medarbetarsamtal; målsättning; målstyrning; funktionell dumhet; kompetensutveckling; frikoppling organisationer.;

    Sammanfattning : Medarbetarsamtal har en betydelsefull roll och är vanligt förekommande på många svenska företag. Dessa samtal tillsammans med målstyrning ger möjligheten för både chef och medarbetare att skapa utvecklingsmöjligheter för verksamheten. LÄS MER

  2. 7. Leda närvarande, tydligt och ödmjukt : Intervjuer med medarbetare i primärvården och deras syn på ledarskapet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Anna-Stina Bayard; Malin Molin; [2022]
    Nyckelord :support; present manager; employee; trust; communication; primary care; stöd; närvarande chef; medarbetare; tillit; kommunikation; primärvård;

    Sammanfattning : Arbete utgör för många människor grunden för ett gott liv, där personen trivs och finner ett sammanhang. Medarbetare är en förutsättning för att kunna ge och bedriva vård och omsorg. Medarbetares behov behöver tillgodoses för ett hållbart arbetsliv. LÄS MER

  3. 8. Undvikande och oengagerad eller trygg och engagerad? : En kvantitativ studie om vilken påverkan anknytningsmönster, tillit och relationskvalité till chef har på arbetsengagemang

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Linnea Johansson; [2022]
    Nyckelord :Tillit; Närmaste chef; Relationskvalité; Arbetsengagemang; Anknytningsteori; Anknytningsstilar;

    Sammanfattning : Arbetslivet är för många individer en stor del av vardagen och innehåller många mellanmänskliga relationer och engagerade anställda är gynnsamt för organisationer. Individuella faktorer som kan påverka arbetsengagemang hos medarbetare är tillit och relationskvalité, både till ledare och organisationen. LÄS MER

  4. 9. Chef? Nej, problemlösare : En kvalitativ studie om chefers sätt att hantera arbetsrelaterade problem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Victoria Backman; Matilda Forsell; [2022]
    Nyckelord :Managerial work; work-related problems; management; managerial behavior; employees; problem solving; diary; Chefsarbete; arbetsrelaterade problem; hantering; chefsbeteende; medarbetare; problemlösning; dagbok;

    Sammanfattning : Bakgrund: Chefers arbetsdagar är fragmenterade eftersom de ofta avbryts med problem som behöver lösas. I många fall är det medarbetare som förmedlar arbetsrelaterade problem i syfte att förbättra verksamheten. LÄS MER

  5. 10. Att överskrida sociala avstånd : Hur chefer upplever relationen till sina medarbetare under distansarbete

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Julia Lindblom; Lisa Larsson; [2022]
    Nyckelord :Teleworking; Leadership; Relationship; Communication; Trust; Distansarbete; Ledarskap; Relation; Kommunikation; Tillit;

    Sammanfattning : På grund av viruspandemin Covid-19 fick många arbetsplatser snabbt ställa om till distansarbete, vilket medförde nya sätt att kommunicera, interagera och leda. Syftet med denna studie är att belysa chefers upplevelse av distansarbete som en följd av Covid-19 och hur detta kan ha påverkat relationen chef-medarbetare. LÄS MER