Sökning: "hur möter handledare"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden hur möter handledare.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. Det traditionella arbetssättet möter den nya generationens attityder: en krock på arbetsmarknaden : En kvalitativ studie om vad som skapar motivation för Generation Z i en monoton arbetsmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Simon Jarl; Olle Salomonsson; [2022]
    Nyckelord :Monotont arbete; Generation Z; Motivation; Intern motivation; Extern motivation;

    Sammanfattning : Titel: Det traditionella arbetssättet möter den nya generationens attityder: en krock på arbetsmarknaden - En kvalitativ studie om vad som skapar motivation för Generation Z i en monoton arbetsmiljö  Författare: Simon Jarl och Olle Salomonsson Handledare: Jean-Charles Languilaire Bakgrund: Effektivitet styr företags sätt att arbeta eftersom konkurrensen pressar företag på marginaler och därmed blir effektivt utförandet av arbetsuppgifter en viktig faktor. På grund av strävan från företag att vara så effektiva som möjligt är det argumenterbart att många jobb idag kan anses som monotona. LÄS MER

  3. 3. Att göra det svåra enkelt En kvalitativ studie om hur chefer i energibranschen uppfattar och konstruerar problem

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Bergkrantz; Wilma Gullstrand; Vilma Lassila; [2022]
    Nyckelord :Jämställdhet; kompetensbehov; problemkonstruktion; makt; chefer; handlingsutrymme; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att göra det svåra enkelt En kvalitativ studie om hur chefer i energibranschen uppfattar och konstruerar problem Seminariedatum: 2 juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 HP Författare: Johanna Bergkrantz, Wilma Gullstrand, Vilma Lassila Handledare: Christine Blomquist Fem nyckelord: Jämställdhet, kompetensbehov, problemkonstruktion, makt, chefer Forskningsfråga: Hur uppfattar och konstruerar chefer inom energibranschen problematiken med jämställdhet i kombination med kompetensbehovet? Vilka möjligheter till hantering upplevs? Studieobjekt: Energibolag i Sverige Syfte: Studien syftar till att söka djupare förståelse i hur ett företags ledare inom energibranschen hanterar och konstruerar det kombinerade problemet med jämställdhet och kompetensförsörjning Metod: En kvalitativ studie bestående av 8 semistrukturerade intervjuer har genomförts för att uppfylla syftet och svara på forskningsfrågan. Studien har antagit en abduktiv ansats med en socialkonstruktionistisk utgångspunkt. LÄS MER

  4. 4. Företagsstorlek och ESG-betyg : En kvantitativ studie om företagsstorlekens påverkan på ESG-betyget

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Inga Kemi; Anton Samuelsson; [2021]
    Nyckelord :ESG-rating; company size; sustainability reporting; sustainability disclosure; SRI; ESG-betyg; företagsstorlek; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsredovisning; SRI;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företagsstorlek och ESG-betyg Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Anton Samuelsson och Inga Kemi Handledare: Jan Svanberg Datum: 2021 – Januari Syfte: ESG-betygen spelar en nyckelroll som den vanligaste proxyn för hållbarhetsprestation inom hållbar finansiering. Tidigare studier visar dock att företag har incitament att vara kreativa med hållbarhetsupplysningar, som ligger till grund för ESG-betygen. LÄS MER

  5. 5. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER