Sökning: "hur man gör bildanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden hur man gör bildanalys.

  1. 1. Värme och pool, kanske inte lika attraktivt som man tror... : En kvalitativ semiotisk bildanalys och en kvantitativ enkätundersökning om attraktivitet inom solsemesterresor

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Dan Larsson; Bipasha Borén; [2023]
    Nyckelord :Attraktivitet; semiotik; semiotiska resurser; semesterresor; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka och mäta människors attityder till två olika solsemester-orter, och sedan kolla vilka semiotiska resurser, samt om personliga faktorer som kön och ålder kan påverka hur attraktiva de upplevs. Ämnet är relevant för att se vilka semiotiska resurser som är attraktiva i reklambilder, detta är viktigt för att förstå och skapa budskap som är tilltalande inom reklam och visuell kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Analysing information content in images of paper straws using image processing, machine learning and deep learning

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Ammie Blomberg; [2022]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Continuous production control is important for the production using Tetra Pak equipment, as problems that are found early in the chain of production can minimize the need for waste greatly. In production of paper straws, a possible production control could be to photograph straws during production, analyse these and predict how good the straw is, using the image. LÄS MER

  3. 3. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madelene Wiig; Hanna Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :influencer; Instagram; snus; marketing; LYFT;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER

  4. 4. Designing Convolutional Neural Networks for Classification of Metastatic Tissue in the Lymph Nodes : Evaluation of the Effect of Feature Map Distributions Across Convolutional Layers on Network Performance

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Pere Ginebra Solanellas; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cancer is one of the leading causes of mortality in the world. It is estimated that about 20% of males and 17% of females will suffer it at some point in their lives, while 13% of males and 9% of females will die from it [1]. Cancer is caused by abnormal cell growth which can spread through the body in a process called metastasis. LÄS MER

  5. 5. Designelement på etiketter som bäst förmedlar ekovin : Dricker du eko?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Hugo Zetterberg; [2019]
    Nyckelord :Ekovin; Ekologi; Naturvin; Design; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Man ser idag att det finns ett ökat intresse för ett mer hållbart levnadssätt hos konsumenter, vilket kan spela en stor betydelse för just hållbarare paketering av produkter (Steenis et. al, 2017:286). LÄS MER