Sökning: "hur man gör en sammanfattning uppsats"
Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden hur man gör en sammanfattning uppsats.
16. Exponering i butiken : Specialexponering av kläder och exponeringens påverkan på kunder
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Att veta hur man kan påverka och attrahera kunderna med hjälp av exponeringar kan vara av stor betydelse för butikerna och butikscheferna. Med allt större konkurrens i alla branscher blir kampen om varje enskild kund allt mer påtaglig. LÄS MER
17. Hälsoundervisning : En kvalitativ studie om idrottslärares tankar kring hälsobegreppet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Sammanfattning Hälsoundervisning är en uppsats på avancerad nivå som är skriven under höstterminen 2012 vid Gymnastik- och Idrottshögskolan i Stockholm som omfattar 15 högskolepoäng. Syfte och frågeställningar Studiens syfte är att undersöka hur högstadielärare, i ämnet idrott och hälsa, arbetar med hälsobegreppet i sin undervisning utifrån deras synsätt på hälsobegreppet. LÄS MER
18. Dagens nya DN : En undersökning i hur grafisk formgivning påverkar image
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur grafisk formgivning påverkar image. Detta görs genom att se på Dagens Nyheter som exemplum på hur man kan jobba under formgivningsprocessen för att bygga image. Kopplingen mellan begreppet image och det retoriska begreppet ethos diskuteras och kopplas till det retoriska begreppet doxa. LÄS MER
19. Social kompetens i restaurangen – En studie av skolans och restaurangbranschens syn på serveringshantverket
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syfte:Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur arbetsgivare respektive skolan ser på socialkompetens inomrestaurangbranschen. Finns det någon skillnad på vad skolan undervisar om och vad som är önskvärt på dagensarbetsmarknad. LÄS MER
20. Manlighet till salu - en studie i hur manlighet och konsumtion porträtteras i magasinen Café och King
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Manlighet till salu – en studie i hur manlighet och konsumtion porträtteras i magasinen Café och King Författare: Marcus Fredriksson och Malin Wennberg Universitet: Lunds Universitet Enhet: Medie- och kommunikation Kurs: MKVK02:3 Kandidatuppsats Termin och år: Vt 2011 Institution: Kommunikation och medier (KOM) Handledare: Tobias Linné Sammanfattning: Det huvudsakliga syftet med denna uppsats är att urskilja på vilket sätt manlighet framställs och upprätthålls i förhållande till konsumtion i avsnitten ”Smart” och ”Manual” i magasinen Café och King. Då mannen i dagens samhälle kan sägas leta efter en ny roll har livsstilsmagasin fått en allt större publik. LÄS MER