Sökning: "hur man lanserar en produkt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden hur man lanserar en produkt.

  1. 1. Developing a guide to regulations forthe Medical Device Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Sofia Wernquist Örberg; Karl-Fredrik Bergqvist; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : All Medical devices are required to go through regulatory processes before they can be put on the market. The regulatory processes differ depending on what market is the aim. To release medical devices within the European Economic Area (EEA) the devices need to have a CE marking affixed. LÄS MER

  2. 2. Developing a guide to regulations forthe Medical Device Industry

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :KARL-FREDRIK BERGQVIST; SOFIA WERNQUIS TÖRBERG; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : All Medical devices are required to go through regulatory processes before they can be put onthe market. The regulatory processes differ depending on what market is the aim. To releasemedical devices within the European Economic Area (EEA) the devices need to have a CEmarking affixed. LÄS MER

  3. 3. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Kanlic; Máni Jonsson; Forat Al Haider; [2011]
    Nyckelord :Co-branding; varumärkesallians; samarbete; synergieffekt; misslyckande kritiska faktorer.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER

  4. 4. Färgstarka varumärken - om färg som varumärke och konkurrensmedel i ett nationellt och europarättsligt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Annette Cedergren; [2002]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; EG-rätt; Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Få saker spelar så stor roll i lanseringen av varor och tjänster som färger. Färger är snabba och effektiva signaler till konsumentens öga. Med färgers hjälp kan vi identifiera och orientera oss bland det vi erbjuds och har behov av i det stora marknadsutbudet. LÄS MER