Sökning: "hur man skriva om resa"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden hur man skriva om resa.

  1. 1. Utan tvivel är man inte klok : En vetenskaplig essä där jag uppmärksammar och undersöker tvivlet som jag uppleveri min profession som förskollärare

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Carina Ryberg; [2019]
    Nyckelord :Preschool; practical knowledge; doubts; pedagogical documentation; assessment of children; Förskola; praktisk kunskap; tvivel; pedagogisk dokumentation; bedömning av barn;

    Sammanfattning : Working at preschool is not always easy. Meetings between different people, the ability to weigh and assess situations, analyze documentation, have scientific knowledge and, not least, be able to lead a careful and educational teaching that gives all children the conditions to meet curriculum goals are some of the demands placed on us working in preschool. LÄS MER

  2. 2. What is required by software platforms in order to give a good developer experience?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Christoffer MacFie; [2019]
    Nyckelord :MSc; Developer Experience; DX; Software Platforms; Qlik Core; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This research report was carried out in collaboration with Qlik AB and aimed to identify what aspects are needed from a software platform in order for developers to want to use them. It also aimed to identify how well the software platform Qlik Core had implemented these aspects. LÄS MER

  3. 3. Du, jag och bokläsning - En resa från fantasivärld till verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Fowzia Saed; [2018]
    Nyckelord :Bilderbok; bokläsning; språkutveckling;

    Sammanfattning : Abstract Syftet med denna studie är beskriva pedagogers arbetssätt för att locka fram barns intresse för bokläsning i vardagliga aktiviteter, samt att se på vilket sätt bokläsningen används för att stimulera barns språkutveckling. Jag har valt att skriva om bokläsningens betydelse för språkutveckling i förskolan, för att jag har stort intresse av att lära mig mer om läsning och att stimulera barnen språkligt i tidig ålder. LÄS MER

  4. 4. Lättläst - om eleverna själva får välja? : En undersökning om vilken text elever föredrar och varför

    M1-uppsats, Avdelningen för språk

    Författare :Madeleine Andersson; [2013]
    Nyckelord :Easy-to-read; originaltext; coherence; voice; causality; outside knowledge; connections; engagement; Lättläst; originaltext; sammanhang; röst; kausalitet; förkunskap; engagemang;

    Sammanfattning :   Sammanfattning När jag deltog i kursen Svenska som andraspråk på Karlstads universitet 2011, föreläste man om röst och kausalitet i texter. Detta gjorde mig nyfiken på hur det ser ut med just text och kausalitet i våra läroböcker i skolan. LÄS MER

  5. 5. Hanns-Josef Ortheil Die Moselreise: Wahrnehmung, Erzählverfahren und Entwicklung im Reisebericht eines Kindes

    Kandidat-uppsats, Tyska

    Författare :Ulrike Richter-Grönblad; [2013]
    Nyckelord :Hanns-Josef Ortheil; Die Moselreise; Wanderung; Reisebericht; Reisetagebuch; Reisen und Schreiben; Loggbuch; Reiseliteratur; Erfahrung; Wahrnehmung; Erzählformen; Entwicklung; Kind; kindlich; Reiselitteratur; Handbuch zum Schreiben; Reiseschilderung; Reise; Deutschland; Mosel; Tourismus; Hanns-Josef Ortheil; Die Moselreise; resa och skriva; resedagbok; reseskildring; litteratur; barn; utveckling;

    Sammanfattning : In der vorliegenden Arbeit geht es um den Reisebericht, den der 1963 11-jährige Autor H.-J. Ortheil von einer Wanderung mit seinem Vater entlang der Mosel anfertigte. LÄS MER