Sökning: "hur marknaden ser ut i ikea"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden hur marknaden ser ut i ikea.

  1. 1. Scandic Plaza i Umeå -en ljus framtid till mötes?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Jenny Grabbe; Emelie Selldén; [2012]
    Nyckelord :Lojalitet; Hotell; Kundrelationer; Word of mouth; Kundtillfredsställelse; Kundbeteende; Köpprocess;

    Sammanfattning : Scandic Plaza i Umeå är ett av de 160 hotell som ingår i Nordens ledande hotellkedja Scandic. Umeå är en stad med stark tillväxt och har blivit utnämnd till kulturhuvudstad 2014, något som väntas locka tusentals besökare. Vidare har även IKEA bestämt sig för att etablera sig i det kommande köpcentraprojektet Entré Syd. LÄS MER

  2. 2. Strategival och suboptimering - Kopplingen mellan lågkostnadsstrategi och suboptimeringsproblematik

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Kroon; Daniel Månsson; [2008-08-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag strävar efter att synkronisera organisationens mål, strategi och styrning. Utifrån målen utarbetas en långsiktig strategi vilken ska genomsyra utvecklingen inom företaget. Den utformade strategin bryts ner och återfinns på en mängd nivåer inom organisationen. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : Strategisk Tillämpning Mellan Olika Branscher

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Charlie Andersson; Susanne Ikonen; [2008]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Service; Manufacturing; Consumer; Industry; Corporate Social Responsibility; Företagansvar; Branschjämförelse; CSR; Socialt Ansvar; Miljöansvar; Globalt Ansvar;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility This thesis intends to exam the strategic use of Corporate Social Responsibility within fifthteen different companies, classified/divided into three various industries. The aim is to compare the three different industries, to look for disparities and similarities in their use of CSR. LÄS MER

  4. 4. Ikea i Ryssland : en kvalitativ studie om kulturella skillnader och kollisioner

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Andreas Binnmyr; [2003]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : I ljuset av globaliseringen följer även företag som etablerar sig på nya marknader. Utländska företag är vanliga inslag i Sverige (MacDonalds, Dell etc) och tendensen mot en integrerad världsekonomi har idag den globala marknadsekonomin kommit hela vägen till Moskva. Denna uppsats är baserad på Ikeas intåg på den ryska marknaden. LÄS MER