Sökning: "hur marknadsför man sig"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden hur marknadsför man sig.

  1. 1. TWITCH OCH SVENSKA INDIESPELSUTVECKLARE : En kvalitativ studie om svenska indiespelsutvecklares användning av Twitch

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elias Albrektsson; [2023]
    Nyckelord :Twitch; indiespelutvecklare; streaming; marknadsföring;

    Sammanfattning : Det blir allt svårare att sticka ut från mängden av nya spel som släpps varje år, speciellt för indiespelföretag med begränsade resurser. Sociala medier är idag ett av de effektivaste sätten att marknadsföra sig på, men en plattform som blivit känd som nyckeln till att bli upptäckt är livestreamingtjänsten Twitch. LÄS MER

  2. 2. Kreditbetygen i fokus : En studie om kreditbetygens inverkan på kommersiella fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Elvira Petersson; Oskarsson Mikaela; [2023]
    Nyckelord :CRA; EBITDA; ESMA; Internalisering; Investment-grade; Investment-grade företag; Kreditbetyg; Kreditvärdighet; Kreditvärderingsinstitut; S P; SEC; Speculative grade;

    Sammanfattning : Kreditvärderingsinstituten marknadsför sig som oberoende aktörer som ska vägleda investerare att övervinna informationsasymmetrier på kapitalmarknaden. Kreditvärderingsinstituten har på det sättet skaffat sig en framträdande roll på kapitalmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Hur marknadsför man till den teknikdrivna generationen som ständigt utsätts för ny information? : Tjejer tillhörande generation Z: deras attityd och köpintention av marknadsföring på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isabelle Geidemark; Jessica Hovergren Multas; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Attityd; Köpintention; Marknadsföringsverktyg.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken attityd och köpintention finns hos tjejer i generation Z i relation till marknadsföring på Instagram? Är köpintentionen positivare för en typ av marknadsföring på Instagram?  Syfte: Syftet studien är att undersöka tjejer i generation Z’s attityder och köpintentioner av marknadsföring på Instagram. Vad det är för marknadsföring som når ut genom bruset? Av en beskrivande analys av enkätsvaren kan resultatet av denna studie hjälpa företag att förstå deras kunders preferenser inom marknadsföring på Instagram, där tjejer tillhörande generation Z är målgruppen. LÄS MER

  4. 4. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madelene Wiig; Hanna Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :influencer; Instagram; snus; marketing; LYFT;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER

  5. 5. Spotify som nödvändighet i den nyamusikbranschen : Bland gatekeepers och hierarkier i streamingmiljön

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Lars Jonsson; [2021]
    Nyckelord :Independent; rockband; artist; strategier; gatekeepers; Spotify;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka och belysa vilka metoder, strategier ochtillvägagångssätt ett antal independentartister, specifikt svenska rockband, använder sigav för att sprida sin musik, skaffa sig lyssnare och skapa intresse för sitt respektive band.Begreppet independentartist syftar i denna uppsats till artister eller musiker som skriver,producerar, distribuerar och marknadsför sina egna alster oberoende av majorbolag. LÄS MER