Sökning: "hur marknadsför sig sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden hur marknadsför sig sverige.

  1. 1. Kreditbetygen i fokus : En studie om kreditbetygens inverkan på kommersiella fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Elvira Petersson; Oskarsson Mikaela; [2023]
    Nyckelord :CRA; EBITDA; ESMA; Internalisering; Investment-grade; Investment-grade företag; Kreditbetyg; Kreditvärdighet; Kreditvärderingsinstitut; S P; SEC; Speculative grade;

    Sammanfattning : Kreditvärderingsinstituten marknadsför sig som oberoende aktörer som ska vägleda investerare att övervinna informationsasymmetrier på kapitalmarknaden. Kreditvärderingsinstituten har på det sättet skaffat sig en framträdande roll på kapitalmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Att integrera hållbarhet i verksamheten : Hur företag hanterar ekonomiska, sociala och ekologiska aspekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hanna Stoeckmann; Ella Söderstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Att integrera hållbarhet i verksamheten- Hur företag hanterar ekonomiska, sociala och ekologiska aspekter Författare: Ella Söderstedt & Hanna Stoeckmann Handledare: Jan-Olof Eriksson Bakgrund Global uppvärmning och klimatförändringar har ökat medvetenheten om företagens roll att främja hållbarhet. I Sverige förväntas företag arbeta med både ekologisk och social hållbarhet. LÄS MER

  3. 3. Nu växer vi! En studie över Tranemo kommuns demografiska utveckling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :My Cadier; Emmy Palmgren; [2022-06-21]
    Nyckelord :Demografisk utveckling; Platsmarknadsföring; Tätortsnära landsbygdskommun; Kommunalt samarbete Befolkningsmål;

    Sammanfattning : Befolkningsminskning innebär stora utmaningar för kommuner och beslutsfattare i flertalet städer i Sverige, men även utomlands. Människor, främst yngre flyttar till urbana städer där värdefulla verksamheter centraliseras. LÄS MER

  4. 4. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  5. 5. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Egertz; Sandra Hedvåg; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; differentiering; padelanläggningar; kundrelation; konkurrens;

    Sammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg  Handledare: Olga Rauhut Kompaniets  Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens  Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad.  Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad?  Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER