Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER
2. Kommunikationens roll i marknadsföringen : En undersökning om hur ett hotell kan marknadsföra tjänster och erbjudanden som är inkluderade i logipriset.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
3. Öka försäljningen genom effektiv marknadsföring av innovationer : En studie på U&Me hotell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Innovationer används allt mer för att underlätta för konsumenter och öka konkurrensfördelar hos företag. Innovativa lösningar har ökat i hotellindustrin och studiens uppdragsgivare, U&Me hotellet blev 2015 utsedda till världens andra mest innovativa hotell. LÄS MER
4. Att återuppstå i rådande upplevelseekonomi : En studie av Grand Hotel i Gävle
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att öka förståelsen för hur ett nytt företag kan påbörja sin marknadsföring i sociala medier samt bidra till innovationsspridning. Sociala medier är något som på senare tid har växt kraftigt och potentialen för företags marknadsföring är stora. LÄS MER
5. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER