Sökning: "hur marknadsföra hotell"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden hur marknadsföra hotell.

  1. 6. Viskningar och rop på hjälp! : En kvantitativ studie över profileringen av Scandic Plazas hotellrestaurang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Therese Edin; Johan Edin; [2013]
    Nyckelord :Positioning; Service; Servicequality; Storytelling; Pricing; Local food; Hotel; Restaurant; Positionering; Service; Servicekvalitet; Storytelling; Prissättning; Lokalproducerat; Hotell; Restaurang;

    Sammanfattning : Scandic Hotels AB driver två hotell i Umeå, Scandic Umeå Syd samt Scandic Plaza Umeå. Det förstnämnda är beläget på Teg ca 15 minuters promenad från centrum, medan det andra ligger mitt i centrum. LÄS MER

  2. 7. BIM som Informationsbärare in i Förvaltningen : En studie vid Forsmarks Kraftgrupp

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Therése Svens; [2013]
    Nyckelord :BIM; Building Information Modeling; IFC; Förvaltning; Forsmark; 3D-CAD;

    Sammanfattning : BIM, Building Information Modeling, börjar vinna mark inom byggbranschen i Sverige och är en vedertagen process i vart och vartannat byggprojekt. Forsmarks Kraftgrupp står inför både upprustningar av sina anläggningar och nyproduktion av bland annat kontor, verkstad och hotell. LÄS MER

  3. 8. Att gå i gästen skor - en studie om hur hotellföretag arbetar med att möta gästernas kvalitetskrav

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotta Adelaide; Anna Malinowski; Karima Kraitiss; [2010]
    Nyckelord :service delight; exceptionell service; servicekvalitet; differentiering; service-minded; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag ser många företag sig som tjänsteproducenter och det är inte många som endast säljer produkter och varor. Traditionella varuproducenter använder sig av tjänster för att kunna marknadsföra sina varor och för att konkurrera på marknaden. Detta gör att hotell måste differentiera sig genom något mer än sin kärnprodukt. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföring Via Internet : Hur Hemsidor och Sociala Medier Används i Svenska Event- och Turismföretag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Therése Rosander; Katrin Svensson; [2010]
    Nyckelord :sociala media; event; turism; marknadsföring; hemsidor; användbarhet;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur mindre svenska event- och turismföretag använder sig av hemsidor och sociala medier för att marknadsföra sig via Internet. Bakgrunden till detta ämnesval är delvis ett intresse från oss författare. LÄS MER

  5. 10. Marknadsföringsmixen inom hotellbranschen : en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nina Filipovic; Stojan Stanev; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadsföringsmix; hotell;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om marknadsföringen inom hotellbranschen i synnerhet olika hotell som finns i Kalmar stad. Vår utgångspunkt är Armstrong och Kotlers (2007) fyra P:n, det vill säga produkt, pris, plats, promotion och vad dessa har för betydelse när hotellen ska marknadsföra sig för att överleva på en konkurrensfylld marknad. LÄS MER